Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox mm


koa

Rekommendera Poster

Jag har en laptop med Windows 7 som normalt fungerar bra.

Men så plötligt så fungerar inte Flash Player eller java.

Men bara i Firefox, Chrome t ex fungerar bra.

Jag försöker uppdatera flash men datorn reagerar inte på "adobe flash player" överhuvudtaget.

Verkar vara något virusliknande. Och utan java är livet meningslöst.

Någon som kan tipsa. Ska jag virussöka datorn? Tips på effektivt program för virussökning?

Jag vill gärna behålla mitt Firefox trots att Chrome fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att dina plug-ins för Firefox är uppdaterade?

 

Jag vet inte hur det ser ut i din laptop men så här kollar jag det i min stationära dator där jag har den normala googlestartsidan (Mozilla Firefox Start Page):

Jag klickar på Add-ons längst ner på startsidan. Då får jag upp "about:addons". Jag klickar på Plugins till vänster på den sidan. (Javan är som standard avaktiverad men det gör inget för den funkar ändå när man behöver den.) Klicka på länken Check to see if your plugins are up to date

 

Kontrollera också att Flash player finns och fungerar här:
http://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/find-version-flash-player.html

 

När du har sett att molnen rör sig på bilden ska du klicka på Kontrollera nu för att se att du har den senaste versionen. (Senaste version är 13.0.0.214.) Har du inte den senaste versionen följer du instruktionen för att ladda ner den. (Avbocka det onödiga tillägget.)

 

Välj att spara den i Hämtade filer. (Jag sparar iaf alltid mina hämtade filer där.) Du behöver inte stänga webbläsaren när du därefter, för att hitta den nedladdade installationsfilen, skriver "hämtade filer" i Starts sökruta. Klicka sedan på filen och låt den installeras.

 

Efter detta kan du gå tillbaka till Add-ons i Firefox och kontrollera. Hos mig står det under These plugins are up to date Plugin: Shockwave Flash Status: 13.0.0.214 Action: Up to Date

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...