Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Kyoho

Felaktig Minnesavbildning

Rekommendera Poster

Nyss så har jag märkt att ett meddelande kommer upp när jag öppnar vissa program. Jag är osäker om det är ett dator fel, eller bara programmet. Jag har sökt på 'Felaktig Minnesavbildning' online men får bara komplicerade resultat. Detta har hänt när jag öppnar program som, minecraft, after effects och photoshop. Ibland så kraschar programmet efter en stund av användning. 

Jag är inte så utbildad när det kommer till problem med min dator och hur man fixar det.

Någon som kan hjälpa mig? :(

post-134738-0-59227300-1399903711_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står 'Windows Resource Protection hittade skadade filer men det gick inte att åtgärda alla. Information finns i filen CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.' 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Starta om datorn och kör systemfilsgranskaren en gång till, för ibland kan den inte åtgärda så mycket som möjligt på en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Starta om datorn och kör systemfilsgranskaren en gång till, för ibland kan den inte åtgärda så mycket som möjligt på en gång.

Samma sak händer. Och när jag scannar min dator i Lokal Disk > Egenskaper > Verktyg > Kontrollera, så står det att inget är fel. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Systemfilsgranskaren och Diskkontrollen kollar efter helt olika saker.

Hur länge har du fått felmeddelandet om apphelp.dll?

Detta började hända rätt nyligen, när jag jobbade med after effects. Sedan spred det sig till vissa andra program. 1 dag sen ungefär 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en bra åtgärd.

Det finns de som kan gå igenom CBS.log (inlägg #5) och utifrån den se om det kan lösas på något annat sätt men jag har inte den kunskapen och jag har inte sett någon annan i Eforum göra det heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en bra åtgärd.

Det finns de som kan gå igenom CBS.log (inlägg #5) och utifrån den se om det kan lösas på något annat sätt men jag har inte den kunskapen och jag har inte sett någon annan i Eforum göra det heller.

Jag fixa problemet! Jag radera nästan allting på min dator (filer, program etc.) och sedan skrev jag sfc /scannow i kommandtolken. Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...