Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felaktig Minnesavbildning


Kyoho

Rekommendera Poster

Nyss så har jag märkt att ett meddelande kommer upp när jag öppnar vissa program. Jag är osäker om det är ett dator fel, eller bara programmet. Jag har sökt på 'Felaktig Minnesavbildning' online men får bara komplicerade resultat. Detta har hänt när jag öppnar program som, minecraft, after effects och photoshop. Ibland så kraschar programmet efter en stund av användning. 


Jag är inte så utbildad när det kommer till problem med min dator och hur man fixar det.


Någon som kan hjälpa mig? :(

 

post-134738-0-59227300-1399903711_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står 'Windows Resource Protection hittade skadade filer men det gick inte att åtgärda alla. Information finns i filen CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.' 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och kör systemfilsgranskaren en gång till, för ibland kan den inte åtgärda så mycket som möjligt på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och kör systemfilsgranskaren en gång till, för ibland kan den inte åtgärda så mycket som möjligt på en gång.

Samma sak händer. Och när jag scannar min dator i Lokal Disk > Egenskaper > Verktyg > Kontrollera, så står det att inget är fel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemfilsgranskaren och Diskkontrollen kollar efter helt olika saker.

 

Hur länge har du fått felmeddelandet om apphelp.dll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemfilsgranskaren och Diskkontrollen kollar efter helt olika saker.

 

Hur länge har du fått felmeddelandet om apphelp.dll?

Detta började hända rätt nyligen, när jag jobbade med after effects. Sedan spred det sig till vissa andra program. 1 dag sen ungefär 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva i så fall med en systemåterställning ett par dagar bakåt:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-reset-pc