Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning på eforum


spinnare357

Rekommendera Poster

spinnare357

Jag blir inloggad automatiskt varje gång jag går in på sidan. Hur ändrar jag på detta? Hittar inte info om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ändrar du i din webbläsare genom att ställa in att cookies inte ska sparas eller att de ska tas bort med jämna mellanrum.  Annars  "vet"  forumprogrammet när du kommer eftersom det sparade en cookie i din dator från förra gången du var inloggad. När du kommer läser den kakan och loggar in dig automatiskt.

 

Det är bättre att ha sina favoritforum bland sina bokmärken, tycker jag. Det tar ju inte lång tid att klicka på en adress där. Jag vet inte vilken webbläsare du använder men själv använder jag oftast Firefox och där rensar jag regelbundet cachen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinnare357

Har tagit bort webbhistorik men jag är inloggad ändå. Både på eforum Vet inte vad jag skall göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om datorn efter att du tagit bort webbhistorik och bocken i rutan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit bort webbhistorik men jag är inloggad ändå. Både på eforum Vet inte vad jag skall göra?

Tog du bort cookies när webbläsaren var avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinnare357

Nej, med webbläsaren öppen klickar jag på kugghjulet/internetalt./ta bort historik. Vet inte hur man tar bort historik med webbläsaren avstängd. Har startat om datorn men är inloggad ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kugghjul, ja då är det Internet Explorer som är din webbläsare! Har du bockat i Ta bort webbhistorik när du avslutar?

Det stämmer att det inte finns någon knapp för just kakor i Internetalternativ. Däremot finns det kakbilder i Visa filer. Internetalternativ > Allmänt > Inställningar > Temporära Internetfiler > Visa filer

 

Jag vet inte heller hur man tar bort historik med webbläsaren avstängd. Annars är det ju kugghjul > Säkerhet > Ta bort webbhistorik
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske vore en idé att ladda ner städprogrammet Ccleaner. Där tar man ju bort webbhistoriken med webbläsaren nedstängd. Bara ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa följande...har inte testat detta själv.

 

Klicka på kugghjulet i IExplorer

Internetalternativ

Fliken Allmänt

Under Webbhistorik klicka på Ta bort

Markera även rutan för Lösenord, och klicka på Ta bort

Kolla om det hjälper dig nu?

Obs, troligen försvinner alla sparade lösenord med denna åtgärd, inte bara för eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinnare357

Nu fungerar det. I  IE bocka av alla utom överst. Klickade på kugghjul/säkerhet/ta bort webbhistorik. Missade tidigare att ta bort bocken högst upp (spara info om favoritwebbplatser)

Nu är jag inte inloggad direkt utan loggar in själv.

Har nyligen laddat hem Dropbox och där är jag fortfarande inloggad direkt när jag klickar på "Dropbox.com" Vill kunna logga in själv även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kommer åt "Internetalternativ" i Kontrollpanelen också och då behöver man alltså inte ha Internet Explorer igång när man rensar.

 

Hur blir det om du loggar ut från Dropbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, borde det inte bara vara att radera alla cookies eller, för den delen, de kakor som IDG satt för att bli utloggad?

 

Samma med Dropbox?

Och dropbox, när du loggar in kan du där välja om de ska komma ihåg dig

 

post-8996-0-09778100-1399966063.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinnare357

Skickade denna fråga om inloggning till Dropbox. Såhär svarade dom.

 

 

 

 

 

Om du vill logga ut från Dropbox skrivbordsklient, gör du så här för att ta bort länken till en dator:

 

1) Högerklicka på ikonen Dropbox i systemfältet längst ned till höger på skärmen, vid klockan i Windows eller menyraden högst upp på skärmen på Mac eller menyraden högst upp på skärmen på Linux.
2) Klicka på kugghjulsikonen i meddelandepanelen och väljer "Inställningar"> "Konto"
3) Klicka på "Ta bort länk"-knappen
4) Efteråt kommer Dropbox uppmana dig att omregistrering. Sluta!

 

Observera att Dropbox-mappen i sig är fortfarande kvar, så att du fortfarande kan komma åt dina filer när du är offline.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret från Dropbox gäller synkroniseringsprogrammet. Undrade du om det eller om webbsidan dropbox.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spinnare357

Synkroniseringprogrammet antar jag, om det är det som har en liten ikon nere till höger bredvid klockan. Nu har jag inte kvar den (enl. anvisningar från Dropbox) för där hjälpte det inte att bocka ur "remember me". När man klickar på "Dropbox.com" är man inloggad direkt även om webbhistoriken tagits bort innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror även på hur du tar dig in på Dropbox. Går du via tjänsten på datorn, där du är inloggad, blir du inloggad direkt på Dropbox.

 

Om du går annan väg, exempelvis genom att manuellt skriva in adressen i webbläsaren måste manuellt logga in (om du inte klickat i remember me vid inloggning tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...