Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa kylare + uppgradera fläktar.


MrPeakon

Rekommendera Poster

Hej! Då vare dags att köpa en processorkylare, har dock ingen aning vilken jag ska köpa. Den måste inte vara knäpptyst men ändå inte leva om hur mycket som helst, vill hellre ha en som kyler bättre å lever om lite än att den är knäpptyst och kyler dåligt. Kan väl tänka mej att betala en tusenlapp som mest + någon bättre fläkt än chassits original fläktar i datorn. Har kollat runt lite utan att hitta någon speciell man känner nå extra för så alla förslag och tips är välkomna. Har ju ett litet minus att den max får vara 160 mm över moderkortet.

 

Dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6744620/2014-05-11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar åt denna kylare + extra fläktar: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6751164/2014-05-12forum-divider.pngcart%5Ckundvagn-6751164-00.png

 

Har läst sweclockers test och anser personligen att denna kylare passar mitt bygga bäst, dock så kommer jag nog att köpa grejerna från en butik i staden där ja bor för 10 kr mer än från inet, tjänar ju några dagars väntan på de.

 

Alla kommentarer välkomnas, både positiva och negativa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart fina fläktar du länkat! Enda problemet är att butiken där jag förmodligen ska handla från inte säljer dom grejerna. Så som det ser ut just nu så blire nog Corsair fläktarna.

 

Sen har jag en snabb fråga. Funkar H80is fläktar som utsugs eller insugs fläktar? För just nu har jag ju en utsugs fläkt (original från chassits) på baksidan av chassit. För jag tänkte att det är kanske inte så bra att bara ha insugs fläktar i datorn? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den erfarenhet jag har av dessa kylare är att alla blåser ut luften från lådan. Kylelementet monteras i chassit där fläkten normalt sitter. Fläkten monteras i sin tur på elementet. Det innebär att fläkten pressar luft genom elementet och ut ur lådan.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...