Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hittar man komplett Adobe Reader XI


elektronikfreak

Rekommendera Poster

elektronikfreak

Ska hjälpa en kompis att installera hela kompletta Adobe Reader XI på hans dator då han enbart ska använda AR till att kunna läsa manualer jag tankat ner åt honom. Enl Adobes sajt är XI på dryga 36 MB stort men när jag klickar på nedtankningen får jag bara ner en installatuionsfil på 1.047 KB. Kompisen har alltså ingen internetanslutning till sin dator... jodå, det finns sådana än idag år 2014. :)

 

Så frågan är... var hittar jag hela kompletta Adobe Reader XI på dryga 76 MB? Jag förutsätter naturligtvis att det går att köra AR UTAN att vara internetansluten!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl Adobes sajt är XI på dryga 36 MB stort men när jag klickar på nedtankningen får jag bara ner en installatuionsfil på 1.047 KB.

Så frågan är...var hittar jag hela kompletta Adobe Reader XI på dryga 76 MB?

Klickar du på länken jag postade tidigare så får du hela AR 11.0, som är och förblir 36.1 MB. Och inte som du, efter att jag postade mitt inlägg, har ändrat till 76 MB.

Välj att ladda ner .exe filen, så får du alla 36.1 MB och inte någon liten installationsfil.

Ladda också ner uppdatering 11.0.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Stort TACK! Tankade ner alla filerna som du länkade till... 4 eller 5 stycken om jag inte minns fel. Ska åka hem till killen i mitten av veckan o installera AR.

 

Nu minns jag faktiskt inte vad jag fick 36,1 resp 76 MB ifrån. Vill minnas att det stod på Adobes hemsida.

 

Kollade på mitt eget AR som ligger under C:\Program\Adobe\Reader 11.0 o det var på hela 120 MB. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Om han bara skall läsa pdf-filer såär Foxit bättre http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/ men det är ändå 37MB.

Tack för ditt tips. Nu har jag själv haft AR i säkert 20 år o tycker det är hyfsat smidigt att läsa manualer i. Så jag installerar det även åt honom så blir det några funderingar kan han ringa mig. Tack i vart fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort TACK! Tankade ner alla filerna som du länkade till... 4 eller 5 stycken om jag inte minns fel. Ska åka hem till killen i mitten av veckan o installera AR.Kollade på mitt eget AR som ligger under C:\Program\Adobe\Reader 11.0 o det var på hela 120 MB.

AR 11.0 med alla uppdateringarna är 120 MB hos mig också.

 

Jag är inte 100, men tror att det räcker med uppdateringen 11.0.06 som borde innehålla alla tidigare uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...