Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borttagande av oönskatt program-RegClean-Pro


cat80

Rekommendera Poster

Det finns inga filer eller mappar kvar i datorn som har att göra med Advanced System Anti-Malware eller Allin1Convert Internet Toolbar. Finns de fortfarande kvar i Kontrollpanelens lista över installerade program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Cecilia!

 

Advanced System Anti.Malware finns inte med

 

Allin1 Convert Intenet Toolbar   finns med

 

Är vi komna till vägs ände?

Det har varit en lång dags färd till natt.

 

Mitt meddelande här är det 28;e

 

Är det något mer kvar för mig att göra? Är jag nu definitivt av med smörjan?

 

Tacksamma hälsningar

cat80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej cat80!

 

Så vitt jag kan se finns det inte något skadligt eller olämpligt program i datorn längre.

 

Om du tycker det är viktigt att att få bort Allin1Convert Internet Toolbar även från Kontrollpanelens lista över installerade program så går det att fixa med ytterligare ett program. Säg till i så fall.

 

Nu återstår bara att ta bort specialprogrammen:

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.
Klicka på Uninstall-knappen.

2. Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet: http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe
Dubbelklicka på filen för att starta programmet.
Tryck på knappen CleanUp! och FRST m.fl. rensningsprogram kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Om något sådant program är kvar efter det så fråga hur du ska ta bort det. Ta bort eventuella loggar.

3. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator: http://ceciliasec.wordpress.com/rad/
Det är mycket viktigt att hålla alla småprogram i datorn uppdaterade, gamla versioner av t ex Flash, Java och Adobe Reader innehåller kända säkerhetshål, vilka kan användas av en webbsida för att infektera datorn. Jag tycker att Secunias program (länk på min webbsida) är en bra hjälp för att kontrollera hur det står till med säkerhetshål i datorn och ange vad som behöver åtgärdas.

 

4. Var försiktig när du installerar program och läs på om dem först samt läs noga under installationen och avbocka alla onödiga tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

 

Jag förstår att det är dags att sätta stopp i den här kedjan av instruktioner och svar.
 

Det innebär att detta mitt svar blir betecknat som #30. Rekord (?), vilket nog inte är

något att skryta över sett från min sida.

Du har varit mycket tålmodig och till stor hjälp. Jag ser dig som en betydelsefull

stöttepelare i EFORUM.

 

Jag har nu sökt upp dina RÅD FÖR EN SÄKRARE DATOR, kopierat in texten i WORD

och skrivit ut den för noggrann läsning och kommande åtgärder.

 

En liten kort presentation av den du hjälpt finner du på
http://home.koping.net/tojo014/tjpresentation.html

Fotot på den webbsidan är inte pinfärskt.  Min hemsida har byggts upp

under många års tid. Jag har glömt vilket år jag publicerade det första embryot till en

hemsida.

 

Tiden går så fort. Det är annat nu än då man satt i sandlådan med hink och spade.

Då var tiden inget man tänkte på, den existerade helt enkelt inte.

 

Än en gång: HJÄRTLIGT TACK, Cecilia  från

pensionären

cat80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara trevligt att kunna hjälpa till och tack själv för vänliga ord  :blush:

Ibland har det krävts långt mer än 30 inlägg för att få datorn ren, så inget rekord.

 

Ha det bra och lycka till med datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...