Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Appar startar inte


hejhejhej2

Rekommendera Poster

hejhejhej2

Nu verkar jag ha fått ett nytt problem, utan att ha gjort någonting... Inga appar vill fungera när jag är inne i windows 8 läget. Dom startar upp men stängs ner igen efter ca 4 sekunder. Dom finns kvar i aktivitetsmenyn som om dom är öppna, men när jag klickar på dom så tvingas jag ut igen efter ett par sekunder. Varför kan inte saker bara fungera....

 

Är detta något du kan hjälpa mig med eller var ska jag vända mig?

 

Edit: Jag hittade det här på en hemsida: 

 

 

The splash screen is a solid color page typically with the App’s logo on it.  When the App is first clicked, Windows is responsible for running the splash screen while the App gets ready to run.  If the splash screen is briefly displayed and then closes, this means that Windows is opening the splash screen but the App is not starting.

 

vilket är precis vad som händer för mig, vilket verkar indikera at windows öppnar splash screen men att appen inte startar.

 

Edit 2: jag har laddat ner "windows store apps" troubleshooter, som hittar följande problem som jag bifogar i bilder. Jag har läst att många rekommenderar att man skapar en ny lokal användare och sedan loggar in i den för att återigen logga in i sin live användare igen. Jag har testat men det löser inte problemet.

post-73461-0-61420000-1399279872_thumb.png

post-73461-0-27417200-1399279880_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Syns det något mer om du skrollar ner i den andra bilden?

Kommer det upp någon intressant information om du klickar på texten "Identifieringsinformation"?

 

Finns det några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren (högerklick på Start-knappen)?

 

Något tips som hjälper på felsökningssidan för appar?

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/what-troubleshoot-problems-app

 

Någon användbar information i Åtgärdscenter?

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/get-apps-devices-working

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...