Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Placering av popup vid anslutning av USB-minne


Avicii

Rekommendera Poster

Då jag ansluter något til en USB-port så poppar en liten ruta upp längst upp till höger på skärmen. Tror att den försvinner efter ett antal sekuder. Har missat den ett flertal gånger, då den är diskret.

Skulle vilja ha den mitt på skärmen istället.

Anluter jag ett USB-minne som är BitLocker-skyddat, så måste jag klicka i rutan för att låsa upp. Gör jag inte det, utan öppnar utforskaren så är jag nekad åtkomst.

post-9397-0-00365900-1399033064.jpg

 

post-9397-0-50479500-1399033075.jpg

 

Andra enheter som jag USB-ansluter kan jag se i utforskaren, även om jag missar att klicka i popup-rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på Datorinställningar, hjälpmedel, andra alternativ så har du ett val om att visa aviseringar under en längre period. Plats för avisering har jag inte hittat än... och jag tror det är dessa aviseringar som du vill ändra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på Datorinställningar, hjälpmedel, andra alternativ så har du ett val om att visa aviseringar under en längre period.

Default inställning är 5 sekunder, men går att ändra upp till 5 minuter.

Jag skulle vilja ändra hjälpmedel till Stjälpmedel. ;)

 

post-9397-0-93561900-1399196264_thumb.jpg

 

Det jag skrev tidigare om att jag nekas åtkomst då jag ignorerar aviseringen, gäller inte längre. Det var bara att högerklicka på den BitLocker-skyddade enheten och välja Lås upp enhet...

 

Ursprungsfrågan kvarstår dock, lämpligare placering av aviseringen.

 

Dagens bredbandskollen:

 

post-9397-0-18806400-1399196254_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...