Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärminställningar fastnar inte


tomashag

Rekommendera Poster

Jag har en HP Z800 som inte håller skärminställningarna vid av/påstängning. Jag väljer utvidga dessa skärmar, verkställ och behåll dessa ändringar. Allt är då frid och fröjd men inställningen har gått tillbaka till visa endast skrivbordet på skärm 1 vid nätpåslag. För att ytterligare komplicera det hela så fungerar det ibland! Jag tänkte att det kanske var något fel på disken just där inställningen sparas men en CHKDSK gav inget, inte heller SFC/SCANNOW. Jag kör Windows 7 64-bitars med de senaste uppdateringarna. Vad kan detta vara?

Jag inser att detta nog är en svår fråga men hoppet är det sista som dör. :)

/Tomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Har du den andra skärmen påslagen alla gånger du slår på datorn? Kan vara så att om du slår på den andra skärmen efter det att Windows startats och då antar nog drivrutinen att du bara ska använda en skärm.

Kontrollerat om det finns uppdaterad drivrutin för bildskärmskortet i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, båda skärmarna är på. Datorn är några år gammal, den senaste drivrutinen var från 2010. Jag kanske kan tillägga att båda skärmarna är identiska och att båda använder Displayport.

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälpte det inte. Windows Live Mesh har jag ingen aning vad det är, det enda live-program jag har är Mail. Jag har bara använt Windows för att få funktionen, ska kanske försöka med Nvidias kontrollpanel också.

 

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Har det tidigare fungerat att bildskärmsinställningen har behållit sin inställning? Om så är fallet så är det nog läge att fundera på en ominstallation av datorn. Det hade varit mitt val om det var jag som hade det här problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...