Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TeamSpeak Server får inte komma ut på nätet!


AK-61

Rekommendera Poster

Hej!

 

Mitt problem är att jag inte kan få TeamSpeak Server att fungera!

Har bytt bostad och bytt från ADSL till fiber! Telia har jag haft och fortsätter

med Telia! Har inte haft problem tidigare att öppna portar i router och få det

att fungera! Nu är datorn enbart kopplat till Telias Gateway, en Technicolor TG och

model 799vn2! Jag tror att det är brandväggen i denna som blocerar TS att komma

ut! TeamSpeak Client program fungerar och jag kan logga in på TeamSpeak master server!

Har loggat in på Gateway och talat om vilka TCP och UDP som ska vara öppna, men det

går inte! Provar med Portchecker och det programmet säger att de fortfarande är stängda!

Har provat att installera om TS server och det är 64 bitars!

 

Jag har Windows 7 Pro och 64 bitars!

Windows Brandvägg

AVG free Antivirus

Malwarebytes - Anti-Malware!

 

Jag har öppnat portar i Windows Brandväggen också!

Alla program är satta att köra i Administratör!

Jag hittar ingen manual för Gateway på nätet!

 

När jag loggar in på min Gateway hemsida och tittar under

Spel och Programdelning finns de portar som ska öppnas!

uPnP är aktivt

Brandvägg i Gateway har nivå - Standard!

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Alf

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Har du prövat med att stänga av Windows-brandväggen och/eller ansluta datorn direkt till vägen i stället för till routern för att ta reda på om det är routerns eller datorns brandvägg som blockerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia!

 

När jag kopplade direkt i väggen får jag TS Server att fungera!

Jag provade portchecker och de portar som skall öppnas i Router

och Branvägg är öppna nu när Gatway inte används!

I Windows Beandväggen har jag ställt in regler för de portar för TS

som skall vara öppna! Det fungerar!

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så lite så :)

 

Bra att du har lyckats få till inställningarna i Windows-brandväggen.

 

Har du en router förutom "Gateway"?

Det kan bli lite komplicerat med många brandväggar (Gateway, router, dator) efter varandra.

 

Går det att få hjälp från Telia nu när du har konstaterat det är brandväggen i dess "Gateway" som blockerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det enda som finns är en switch! Finns ingen router!

Jag ska prova att återställa GATEWAY i grundinställningar

och se vad som händer!  När jag loggar in på GATEWAY

finns en funktion att stänga av brandväggen där men det verkar

inte hjälpa! Ska se vad som händer efter återställning

av GATEWAY!

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...