Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Android HDMI Mini-PC TV-sticka


_carro

Rekommendera Poster

Tack Jonas! Jag funderar på att skaffa en chromecast istället. Jag har chrome på stickan, men hur går jag tillväga för att skicka från datorn? Är det bara bilder som kan skickas eller ljud också?

 

Jag har installerat Viaplay på stickan, men får ett felmeddelande att någonting som jag tolkar som en drivrutin inte finns i den versionen av android, så därför kan jag inte se alla filmer. Det finns ett alternativ i appen att man endast visar filmer som är äldre/tillgängliga offline, och då kan jag starta uppspelning, men det laggar/buffrar så mycket så det är mer som ett bildspel än en film... Bockar jag inte i att den bara ska visa begränsat utbud så kan jag söka fram alla filmer i Viaplay utbudet, men däremot går det inte att spela upp dem.

 

Jag har också provat med Netflix och Film2Home, men inte kunnat kolla på varken film eller tv-serie tillfredsställande, utan det är väldigt segt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfplattan är en "lågprismodell" från Maxi, en Denver TAC-70072. (Min mobil är en Samsung Galaxy Express 2, och datorn en Toshiba Satellite C855-2EU).

Okej, då har den knappast stöd för OTG och 800x480 blir kanske inte bra på en tv.

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3746485.ece

http://www.denver-electronics.com/denver-tac-70072/

 

Detta med Chrome, som Jonas__B, tipsar om låter intressant, jag är också nyfiken på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag tycker att ChromeCast är bra har den vissa begränsningar tycker jag, men vi kan ta det i annan tråd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väldigt intressant att höra mer om vad du tycker om Chromecast, Jonas, så länka gärna till den andra tråden! Är också intresserad av att höra hur det fungerar att skicka bilder från Chrome på datorn till Chrome på stickan. Skulle du kunna beskriva lite kort så vore jag väldigt tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en lösning likt DENNA som Jonas__B menar så fungerar det bara mellan dator och mobil. Inte mellan mobil(surfplatta) och mobil..

 

Men hoppas det finns en väg runt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, lösningen att skicka webbsidor fungerar endast från en dator med webbläsaren Chrome och till en ChromeCast-sticka (alltså inte vilken androidsticka om helst som har webbläsaren Chrome på, utan det måste vara just en ChromeCast som man skickar till). Tror att det är prestandan som spelar in här. Vissa enheter klara nog inte av att spegla skärmen till ChromeCast, ännu. Men jag tror att det kommer snart. De måste ju för att konkurrera med Apple-TV (som är en bättre lösning f n).

 

Från min telefon (Nexus 5) kan jag via ett annat program strömma video och bilder. Dock inte webbsidor. Kommer kanske snart, vet ej.

Att köpa film från Google Play Filmer och sedan spela upp på ChromeCast gör strålande. Även Netflix tycker jag fungerar bra.

 

För att strömma bilder och video använder jag en app som heter Bubble UPNP som jag har på telefonen. Under Library kan jag titta vilka filer jag har lokalt på telefonen samt på min hemmaserver. Under Devices sedan väljer jag vart bilden/filmen ska visas: På telefonen eller på ChromeCast-stickan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...