Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fältlista saknas vid pivottabell


short

Rekommendera Poster

Sist jag gjorde en pivottabell hade jag en annan version av Excel. Nu har jag "Office Hem och Student 2010".

När jag ska skapa en Pivottabell kommer inte fältlistan fram och den går heller inte att klicka i under visa uppe till höger i rubriken. Innebär detta att jag inte kan göra Pivottabeller med min version eller går det att fixa till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version hade du tidigare som fungerade?

 

Hur gör du när du skapat Pivottabell?

Jag gör så här och det fungerar

  1. Välj flik Infoga och välj Pivottabell
  2. Då får du upp en ruta som heter Skapa Pivotabell
  3. Markera tabellen som ska vara grunddata till din Pivottabell och välj var Pivottabellen ska skapas
  4. Klart. 

Stämmer något av detta in på ditt problem?

 

Är det en Starter-version du har installerat, då är det enligt denna länk mycket möjligt att det inte fungerar att skapa Pivot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tidigare Office XP Standard.

Det jag har nu är inte en starter-version.

 

Jag gör precis som du men när Pivottabellen skapas kommer det inte fram någon Fältlista och det går heller inte att klicka på visa Fältlista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej till höger har du fältlistan vilket INTE jag får fram. Jag får bara fram den ruta du har längst till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej till höger har du fältlistan vilket INTE jag får fram. Jag får bara fram den ruta du har längst till vänster.

Vad händer om du klickar i den rutan som du har längst till vänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag försöka avinstallera Officepaketet och sedan installera det igen? Reparationsalternativet verkar inte ge önskad effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att få fram fältlistan. Knappen för detta "lyser" inte och går inte att påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Hittade följande tråd om någon som har precis samma problem:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/d9153a99-25a9-439d-852c-532627f35f82/excel-2010-pivot-table-field-list-will-not-display

 

Lösningen där är att återställa användarprofilen i Windows:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

 

Enklaste är att du först skapar en ny användare på datorn och där kollar om felet fortfarande uppstår i Excel. Det blir en del meck med att flytta över dina dokument, bilder, epost osv. om det visar sig att du behöver skapa en ny användarprofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...