Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte uppdatera till update 1


marklinmaster

Rekommendera Poster

marklinmaster

Är det någon mer än jag som har sött på det här problemet?

 

När jag försöker ladda ner update 1 från Windows update funkar det inte alltid att ladda ner den, men ibland har jag lyckats. Men ibland står den bars och tuggar och säger sen att den inte kan installera uppdateringen. Men den funkar alltid när jag gör det i modern-ui gränssnittet! Men när jag sen startar om datorn så kommer det uppvek skärm där det står att ett fel har uppstått och att Windows samlar in information. Det står också en felkod som jag inte kan komma ihåg men jag kan lägga upp en bild. Sen måste jag antingen återställa datorn eller återställa från en återställningspunkt.

 

Som tur var så hade Windows gjort en återställningsomkastare alldeles innan uppdateringen. Jag har sen skapat en återställningspunkt varje gång innan jag har testat att installera uppdateringen. Förutom idag, vilket gjorde att jag fick görs en återställning utan att ta bort några filer.

 

Ojdå, vilken lång utläggning det blev.

 

Men till frågan: är det nån som har liknande problem som jag eller har en lösning?

Jag hörde häromveckan att man inte skulle installera update 1 men jag fattade det som att det bara gällde servar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del har stora problem med att få in Update 1, men för det mesta brukar det lösa sig. Den eller de felkoder du får är viktiga för de ger ledtrådar till var det går fel.

 

Ett tips är att avinstallera antivirusprogrammet om du använder något annat än det inbyggda Windows Defender. Ofta finns det även ett särskilt "Removal Tool" för att få bort resterna efter den vanliga avinstallationen.

 

Om felkoden är 800f0092 eller 80073712 se Vivians svar på sidan http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/kb2919355-windows-81-update-fails-800f0092-and/4d4d23a3-695a-4bd4-b340-d2ce9c75919d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

En del har stora problem med att få in Update 1, men för det mesta brukar det lösa sig. Den eller de felkoder du får är viktiga för de ger ledtrådar till var det går fel.

 

Ett tips är att avinstallera antivirusprogrammet om du använder något annat än det inbyggda Windows Defender. Ofta finns det även ett särskilt "Removal Tool" för att få bort resterna efter den vanliga avinstallationen.

 

Om felkoden är 800f0092 eller 80073712 se Vivians svar på sidan http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/kb2919355-windows-81-update-fails-800f0092-and/4d4d23a3-695a-4bd4-b340-d2ce9c75919d

felkoden är "0xc000021a"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är alltså en blåskärm (BSOD) som inträffar när uppdateringen har gått igenom. Har du kollat om det finns någon nyare drivrutin eller BIOS på datortillverkarens webbsida för din datormodell?

Förekommer det någon felkod eller med specifikt felmeddelande när följande inträffar?

 

Men ibland står den bars och tuggar och säger sen att den inte kan installera uppdateringen.

 

Har du några problem med datorn annars?

 

Det är viktigt att installera Update 1 av säkerhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

Nu fattar jag ingenting!  :blink:

 

Efter att jag gjort en systemåterställning och sedan installerat alla uppdateringarna, och därefter windows 8.1, så verkar det som om update 1 redan är installerad. Den finns inte med i listan över tillgängliga uppdateringar och alla de ändringar som skulle komma med update 1 finns nu på min dator. :)

 

Det måste vart något program som krockade med uppdateringen som sedan avinstallerades när jag gjorde en systemåterställning. 

 

Men tack för de snabba svaren Cecilia, du är verkligen en räddare i nöden! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vart något program som krockade med uppdateringen som sedan avinstallerades när jag gjorde en systemåterställning. 

 

Ja, det är vanligt, oftast är det antivirusprogrammet men det kan ju vara något annat också.

 

Tack själv för berömmet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...