Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stängning av en APP gör att jag förs till skrivbordet?


WinGuider.se

Rekommendera Poster

WinGuider.se

Hej!

 

Jag tänkte höra om fler här har märkt att när man stänger en app i Start skärmen så skickas man automatiskt till skrivbordet?? (är man i start så skall man ju stanna i start även när man stänger en app)

 

Jag har både datorer med pekskärm och datorer utan pekskärm och efter att ha uppdaterat Windows 8.1 med senaste 8.1 uppdateringen så började detta konstiga beteende...

 

Då jag gillar Start-skärmen med sina levande ikoner och förhandsvisning av t.ex. oläst epost, nyheter foton som bläddras osv. i de tiles som man ändrat till STOR storlek så irriterar detta..

Man tvingas trycka på Windows-knappen för att återgå till start-skärmen! Jag har ju högerklickat på skrivbordet, valt: "aktivitetsfältet och navigering" nere till vänster och i flik navigering AVmarkerat: "Gå till Skrivbordet istället för start när jag loggar in eller stänger alla appar på skärmen" Jag har dock valt att visa skrivbordsbakgrunden på start, då jag har blandad bakgrund på skrivbordet, om det kan inverka)

 

Är man i start och stänger en app (oavsett om det är via klick på övre högra "X" eller man drar ner appen till botten på skärmen) så skall man ju stanna kvar i start!

 

Är det fler som har märkt detta konstiga beteende??

 

Är det någon som har en aning om varför?

 

Någon som har en fix för detta??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Fantastiskt!

 

Att det var så enkelt!!

 

Nu är iofs. Store ikonen kvar i skrivbordsläget... Så man undrar vad den inställningen egentligen gör?

 

SuperTACK skall du ha! (Som jag har retat mej på detta beteende ;o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...