Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 med IE11 båkar


rolfr

Rekommendera Poster

När jag försöker öppna ett pop-up fönster bara på min egen dator funkar det bra med:

<a href="JavaScript:void(0)" onclick="window.open('nysida.asp','','width=200,height=150,left=100,top=25');return false;">Visa ruta</a>

 

Men när det ligger på internet öppnas inte fönstret utan webläsaren står bara och väntar. Det vill säga när jag använder denna datorn med Win8.1 Update och IE11. Men det funkar med Win7 och IE11. Det funkar också med Win8 och Chrome även när jag läser från nätet.

 

Hade ett annat problem tidigare som fungerade/fungerade ej på samma sätt som här beskrivet. Men jag upptäckte så småningom att jag hade slarvat med att ge submitknapparna ett namn. Med namn fungerade det i alla lägen. Wi8 och IE!! är här mer fordrande att man följer reglerna strikt.

 

Kan jag ha missat något med länken som jag inte får att fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaeeh... jag tror inte det eftersom jag använder ju samma webläsare och samma dator i båda fallen. Den funkar ju lokal men inte via nätet. Jag misstänkte själv att jag kanske slarvat med kommandot precis som jag beskrev ovan. Men kan inte hitta vad det skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har tillåtit popups från ena "domänen" men inte den andra. Inte helt orimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Gäller det endast Internet Explorer från START-skärmen eller är det likadant med IE från skrivbordet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade just nu och såg att det var samma sak från båda typerna av IE. Alltså funkade lokalt men inte på nätet.

 

Men lokalt med Startskärmens IE hoppade den direkt till den angivna adressen, fast utan att öppna det lilla specificerade fönstret som i fallet lokalt från gamla vanliga skrivbordsvarianten.

 

Den enda skillnaden egentligen som jag kan se är att man använder en annan server när man läser från nätet. Här hemma har jag IIS 8. Det är kanske någon annan hos Loopia som det ligger hos. Skrev ju ovan att under precis samma förhållanden fick jag numera problem med de submitknappar som inte hade något definierat namn. Något som jag inte alltid sett så allvarligt på tidigare eftersom det alltid förut fungerat med alla servrar och webläsare som jag stött på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...