Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ta bort Hemgrupp

Avicii

Recommended Posts

Ny för dagen med en Windows 8.1 installation.
Har fått till det mesta så att det är användbart, men inte följande.
Finns något sätt att ta bort Hemgrupp och mapparna som ligger under Den här datorn? Det är något som jag inte använder.

post-9397-0-69724100-1397915450_thumb.jpg

För övrigt är det stabilare och jämnare nerladdnings- och uppladdningshastighet. Från klockan 11:00 i dag:

post-9397-0-85206200-1397915622_thumb.png

Du kan inte ta bort en hemgrupp. men det går att lämna en hemgrupp och om alla datorer som ingår i hemgruppen lämnar den, försvinner den.

Det är inga andra datorer anslutna till hemgruppen. Jag är ansluten direkt till nätverksuttaget i väggen.

Det är inga andra datorer anslutna till hemgruppen. Jag är ansluten direkt till nätverksuttaget i väggen.

Lämna hemgruppen då. Hemgruppen skapas automatiskt i Windows 8.1.

Lämna hemgruppen då. Hemgruppen skapas automatiskt i Windows 8.1.

Finns inget alternativ för att lämna Hemgruppen.

Löste det via Tjänster och stoppade HomeGroup Provider och HomeGroup Listener. Inaktiverade också båda två.

Nu är Homegroup borta.

Återstår bara de oanvändbara mapparna.

Finns inget alternativ för att lämna Hemgruppen.

Löste det via Tjänster och stoppade HomeGroup Provider och HomeGroup Listener. Inaktiverade också båda två.

Nu är Homegroup borta.

Återstår bara de oanvändbara mapparna.

Bra att det löste sig, men det är underligt att alternativet "Lämna" inte finns. Så detta fungerar inte för dig?

http://www.google.ch/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CGYQtwIwBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DOPyA_V-0Vlo&ei=P8NSU-_XGcGftAbR04CIAg&usg=AFQjCNHkUGZTMQkjshAxu7Kr9znFtqw36g&sig2=-JPoNOh5p8ivGLqqdsHhWQ&bvm=bv.65058239,d.Yms

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...