Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det gick inte att anluta till en Windows-tjänst ?


PCsnubben

Rekommendera Poster

Har på flera PC med Win7 och Vista nyligen sett detta felmeddelande.

"Det gick inte att ansluta till en Windows-tjänst"

Se bild

 

I loggen finns det felmeddelanden.

Group Policy client kunde inte startas pga att en inte svarade i tid.

GPClient kunde inte hantera en mddelandehändelse.

OOBE stoppades pga fel

 

 

Windows har även problem med vissa uppdateringar

Fel-Kod 8007005

KB2800095

KB2908783

KB2928562

 

 

 

 

 

 

post-9064-0-15917800-1397136811_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat problemet med uppdateringarna!

 

Men tjänsten Group Policy Client är stoppad i tjänstehanteraren och går inte att starta eller konfigurera. (Gråad)

Så därför får jag ett felmeddelande om det varje gång Windows startas.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjänsten Group Policy Client är stoppad i tjänstehanteraren och går inte att starta eller konfigurera. (Gråad) Så därför får jag ett felmeddelande om det varje gång Windows startas.

 

Normalt ska GPC inte vara stoppad. (Hos mig med Windows 7 startar den automatiskt.) "The Group Policy Client service is a service on Windows that helps to control policies related to computer security and access restrictions. While this service normally can't be disabled through traditional channels, you can disable it by modifying the system registry. If this process is completed, your computer will thereafter warn you that it cannot connect to the Group Policy Client service every time you start it up, which may--depending on how you use your computer--become an annoyance." Citatet hämtat från http://www.ehow.com/how_6544410_disable-group-policy-client-service.html

 

Här finns en fix: http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/490750/cant-start-group-policy-client/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...