Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ICloud-synk mellan Iphone-Ipad-dator


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag har sedan en tid tillbaka haft ICloud installerat på både Iphonen och Ipaden och nu efter att jag installerat ICloud på “huvuddatorn” hemma (alla tre enheterna är routeranslutna till Internet) blir det synk mellan huvuddatorn och IPhonen, d v s om jag gör en kalendernotering i den ena enheten så dyker noteringen upp även i den andra enheten efter några sekunder.

 

Men knepigt är att noteringen inte dyker upp i Ipadens kalender. Ännu knepigare är att om jag gör en kalendernotering i Ipaden så dyker noteringen upp i både Ipaden och i huvuddatorn (på ICloudkontot) MEN noteringen syns inte längre i Ipaden, där jag ju registrerat den, efter det att jag har klickat på “Klar” där när noteringen är gjord där. Någon med idéer om orsaker?

 

Det vore också smidigt att i huvddatorn ha genvägar på skrivbordet till Icloud-kalendern och Icloud-kontakterna men det har jag inte fixat. Annars måste man ju in på internet och där öppna ICloud-kontot.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på lösningen själv genom trial and error. På Ipaden o Iphonen ändrade jag servern för utgående mail från mailout.telia.com till smtp.live.com. Men på huvuddatorn kunde mailout.telia.com behållas. Jag meddelade detta till Teliasupporten som nämnde något om att epostprogrammet och Internetleverantören kanske använder olika servrar för utgående mail. Ja, ja, nu funkar det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag "svarade" ovan på ett annat fall som jag haft problem med, nämligen att det inte gick att skicka mail från Ipaden och Iphonen. Problemet med synkningen kvarstår dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mållgan!

 

Har du skrivit någon fråga om problemet med att skicka mejl från iPad och iPhone?

För i så fall kan jag flytta över lösningen dit.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte men ibland verkar jag virra till det men inte i det här avseendet hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...