Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer stänger av sig själv.


pskevo

Rekommendera Poster

 Hej.

 

Har en Acer aspire 5732 Z

Som bara svartnar/stängs av, av sig själv :(
Installerade precis SpeedFan 4.49 och har dom här värdena "bifogad bild"

Ser väldigt högt ut  tycker jag :/

Har windows 7 Home basic.

Vad kan jag göra???

Tittade på fläkten under datorn och jag ser inget damm iaf.

Tacksam för svar.

Mvh...

post-134539-0-08275700-1396710946_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera och sedan starta om igen se om det blir bättre. eller starta bios i uppstartsläget med ett F kommando och se i inställningarna om datorn verkligen har dessa värden på temperaturerna..nu vet jag inte vilket F kommando du använder i Acer..Sedan om tempen enligt programmet stämmer så skulle din dator ha sluta fungera för länge sedan om inte brunnit..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera och sedan starta om igen se om det blir bättre. eller starta bios i uppstartsläget med ett F kommando och se i inställningarna om datorn verkligen har dessa värden på temperaturerna..nu vet jag inte vilket F kommando du använder i Acer..

 

Tack för  supersnabbt svar :)  ska testa direkt 

 

Kom in i bios "F2" men hittade inget om temperaturer där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du haft datorn?

Om du kikar efter damm i en bärbar dator måste du öppna upp den. Dammet sitter inuti datorn och det ser du inte från utsidan.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du haft datorn?

Om du kikar efter damm i en bärbar dator måste du öppna upp den. Dammet sitter inuti datorn och det ser du inte från utsidan.

 

Åge

Nja haft den i en månad.

Köpte den begagnad :/

Kan det bero på damm asså?

I såna fall skruvar jag isär den och kollar efter.

Hittade en bra guide på youtube hur man gör till denna modell ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan få fram är datorn 3-4 år gammal, eventuellt mer.

Om du köpt den begagnad är frågan hur gammal datorn egentligen är.

 

Dina temperaturer anger att kylningen av CPUn inte fungerar som den skall. När du når de kritiska nivåerna som din bild anger stänger säkerhetskretsarna ned CPU och datorn stängs av. Dina symptom är typiska för bristande kylning.

 

Jag bifogar en bild på en dator jag plockade isär för ett par år sedan. Då var den drygt 2 år gammal. Ägaren använde datorn varje dag.

Notera att det som ser ut som ett filter är i själva verket ett tjockt lager damm som hindrar kylningen.

 

Åge

 

post-118752-0-88997300-1396715191.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan få fram är datorn 3-4 år gammal, eventuellt mer.

Om du köpt den begagnad är frågan hur gammal datorn egentligen är.

 

Dina temperaturer anger att kylningen av CPUn inte fungerar som den skall. När du når de kritiska nivåerna som din bild anger stänger säkerhetskretsarna ned CPU och datorn stängs av. Dina symptom är typiska för bristande kylning.

 

Jag bifogar en bild på en dator jag plockade isär för ett par år sedan. Då var den drygt 2 år gammal. Ägaren använde datorn varje dag.

Notera att det som ser ut som ett filter är i själva verket ett tjockt lager damm som hindrar kylningen.

 

Åge

Oj...

Ja då får jag nog ge mig på att skruva isär och rengöra.

Tack så jätte mycket för ditt svar och bild :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...