-
Liknande Innehåll
-
Av BlondBimbo
Om man helt och hållet frånser att det sistnämnda kan tankas ner gratis något dygn till medans det förstnämnda kostar en slant - vilket är bäst, säkrast och mest buggfritt? Vilket OS kan ställa till mest problem med mina gamla program och mjukvara som skrivare, scanner, DVD-brännare, BD-brännare osv?
Följdfrågan - kan man bara tanka ner Win 10 Home Edition och bränna ut det på ex en DVD och sedan installera det någon gång i framtiden utan att det ställer till problem? Har två stationära datorer. En med Win 7 Sp1 och en med Win 8.1. Båda datorer köpta nya med resp OS förinstallerat i.
Önskar en fortsatt skön och underbar sommar.
-
Av Ahulthen
Jag har en stationär dator från HP med Windows 8. Jag undrar över hur jag använder Wifi Direct för över filer till mobil (Sony ) och surfplatta (Samsung) ,jag har även blurayspelare som kan kommunicera via wifi direct(Panasonic). Hittar ingen funktion i datorn om Wifi Direct,hur aktiverar man det ?
Mobilen kan också kommunicera med datorn via hemgrupp och mediaserver,men när det gäller mediaserver så hittar datorn mobilen och kan läsa den,men inte föra över filer. När det gäller hemgrupp så har jag lösenordet,men vet inte vad det är för användarnamn.
-
Av Lenny1994
Hej, jag har försökt lösa detta själv men har fastnat totalt och vet inte hur jag ska fortsätta.
Jag har en Asus notebook av modellen UX32V. Jag har haft den ganska länge nu och bestämde mig för att det är dags att omformatera den. Datorn är uppdaterad till Windows 8.1. När jag försöker omformatera datorn genom Windows eller genom att trycka F9 vid starten får jag felmeddelandet att en driver partition saknas.
Jag fick inga cd-skivor till datorn då den inte har någon cd-läsare. Helst skulle jag även vilja nedgradera datorn till Windows 7 i denne process. Har en stationär dator med Windows 7 som jag omformaterar en gång var 6e månad ungefär, förstår inte varför detta ska behöva vara så krångligt...
Jag är supertacksam om någon kan leda mig åt rätt håll.
-
Av Niss3
Hej!
Jag har precis installerat Apache på min Windows 8 dator. Det var väldigt länge sedan jag sist höll på med hemsidor, men jag kände att det var dags att komma igång igen!!
Tyvärr så tog det inte lång tid innan mitt engagemang tog en smäll av att tekniken strular innan jag ens hunnit börja.
När jag har igång httpd.exe så fungerar localhost utmärkt. Jag ser min sida och kan uppdatera den utan problem. Problemet är när jag vill komma åt min sida via min IP-adress.
Porten jag använder är 80. Har provat 8080 också men gjorde ingen skillnad. Jag kör windows 8 och har installerat Norton 360. Så gott jag kunnat har jag lagt till Apache httpd.exe som ett undantag. Norton 360 har "full kontroll" över windows brandväggen så det är inte mycket jag kan göra med den. Har provat att stänga av både auto-protect och brandväggen för att testa, men kommer fortfarande inte åt hemsidan via min IP-adress.
Någon som skulle kunna hjälpa mig felsöka och ta reda på varför jag inte kommer åt min hemsida? Kan det vara något i routern som ställer till det?
Tack för svar!
Med vänliga hälsningar,
Simon Nilsson
-
Av Förvirrad
Helt plötsligt kan jag inte högerklicka i kontrollpanelen utan att den slutar svara. Jag kan öppna mappar och filer utan problem, men om jag högerklickar för att tex kopiera hänger den upp sig. Samma resultat om jag t ex vill skapa en ny mapp från verktygsfältet oavsett om det är Bilder, Dokument eller Filmer.
Samtidigt har också OneDrive försvunnit från menyn! Funderar om det är någon av uppdateringarna i går som spökar till det? Någon som kan ge mig ett tips?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning