Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visa första olästa


marim

Rekommendera Poster

Varför finns inte länken visa första olästa redan från första inlägget. Som jag förstår det så dyker den länken upp först om en tråd går över till flera sidor. Men den borde väl finnas redan från början för det är enklare att klicka på en länk än att skrolla i en tråd då trådar ibland har långa inlägg så blir det mycket extra skrollande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enkla svaret till "Varför" är att det inte är en standardfunktion i IP Boards forumprogram utan något en administratör måste lägga till och det har inte gjorts.

 

Nu vet jag inte hur du använder Eforum men om man utgår från en sida med ämnen, t ex //eforum.idg.se/forum/29-diskutera-eforum/ så klickar man på punkten före rubriken för att komma till första olästa inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag tycker jag läst hur detta forum funkar, men den där svarta punkten har inte jag alls fattat att den tar en till första olästa. Jag har sett den som att den visar att det finns nytt och att rund punkt visar att jag inte skrivit i just den tråden. För den är ju formad som en stjärna när jag skrivit i en tråd.

 

Sen vet jag inte hur andra gör. Men många trådar (inte bara på det här forumet) på olika forum har likadana rubriker eller liknande så jag brukar alltid kika en extra gång på första inlägget för att veta vilken tråd jag just gått in i så jag vet vad just den tråden handlar om.
Och de trådar jag mest läser på det här forumet handlar om hjälp att rensa datorn och de har ju ofta liknande rubrik och de är långa redan från början.

 

Sen är jag van från andra forum att finns en specifik funktion så finns den överallt och inte dyker upp när man gått till sidan 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller att kolla på första inlägget i en tråd finns det möjlighet att göra det redan på forumöversikten. När man håller musen över en ämnesrad dyker det upp en liten nedåtriktad pil, se bilden, och om man klickar på den får man se de första raderna av första och senaste inläggen.

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag instämmer i skribentens undran/förslag. En rad högst upp i tråden, en länk "Gå till första olästa" vore trevlig, mycket trevligt.

 

Vill minnas att jag föreslagit det förr, inte alltid man klickar rätt/hamnar rätt och då blir det en hel del skrollande för att hitta det olästa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...