Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator startar om sig


Arbo93

Rekommendera Poster

Hej grabbar och tjejer, nu är det så att jag har haft ett problem med att min dator startar om sig när jag spelar. Jag har skaffat ett nytt nätagg nytt grafikkort och trodde att det skulle lösa mitt problem men det har det inte och nu börjar jag undra om det är mina ramminnen som spökar. Nu vänder jag mig till er som har haft relaterade problem och lyckats löst det, skulle vara otroligt tacksam för eran hjälp. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat temperaturen på din CPU?

Om CPUn blir överhettad stänger den ned. Det innebär i sin tur att datorn stängs av och startar om.

 

Det finns mjukvaror som kan ge dig temperaturvärden på CPUn. Kontrollera om det kan vara detta som spökar.

 

Du kan prova CPUID Hardware Monitor, som skall vara kostnadsfritt:

 

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att datorn är inställd för att inte starta om automatiskt när ett systemfel inträffar utan att det blir en blåskärm med felmeddelande i stället.

 

XP:
Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

Vista:
Kontrollpanelen (klassisk vy) - System - Avancerade ... till vänster - fliken Avancerat - Start och återställning Inställningar

Windows 7:
Kontrollpanelen - välj "Visa efter" som "Små ikoner" - System - Avancerade systeminställningar
Start och återställning Inställningar

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:
Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)
Långt ner rad med mest siffror (STOP...)
Under det ibland ett filnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera att datorn är inställd för att inte starta om automatiskt när ett systemfel inträffar utan att det blir en blåskärm med felmeddelande i stället.

 

XP:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

 

Vista:

Kontrollpanelen (klassisk vy) - System - Avancerade ... till vänster - fliken Avancerat - Start och återställning Inställningar

 

Windows 7:

Kontrollpanelen - välj "Visa efter" som "Små ikoner" - System - Avancerade systeminställningar

Start och återställning Inställningar

 

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

Har gjort de nu, tack för tipset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...