Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med XML


Mira08

Rekommendera Poster

 

 

  

    

 

  

   

   

  <Information>

    <name>mitt namn</name>

<computerid>id från skolan</computerid>

   </Information>

 

Det är det med röda texten som jag la till. Problemet är jag vet ej om man gör så eller inte, och ett annat problem är att de vill att man ska reflektera över taggarna, och hur avataren egentligen är ihopsatt. Fattar verkligen inte vad de menar. Det vore jätte snällt om någon kan ge mig tips eller exempel. Jag har verkligen försökt men inte vet hur jag ska lösa det. 

Tack i för hand
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den röda texten är exakt det du skrivit så finns det ett litet fel i den och det är å. Man får inte använda å, ä eller ö hur som helst i xml utan å ska skrivas som å

 

Notera semikolon på slutet, det är viktigt. I övrigt så har du skrivit korrekt xml.

 

Nästan högst upp i din xml så har du något där det står /xml/avatar.dtd. En dtd-fil är ett slags regelverk för hur just den här xml:en får skrivas så beroende på hur programmet som tolkar xml:en valt att implementera och följa dessa regler så kan det ställa till det för dig.

 

Själv hittade jag inte regelfilen utan istället hittade jag ett meddelande om nintendo (?). Så det är lite knepigt att säga om det finns ledtrådar där angående hur du ska skriva din xml.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...