Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två snabba frågor!


MrJay

Rekommendera Poster

Jag upptäckte häromdagen att rutan "Tillåt fjärrhjälpanslutningar till den här datorn" var ikryssad under system & säkerhet. Är den det "by default" eller? Jag har inte kryssat i den. Jag använder Windows 7 64-bit.

 

Fråga två: Jag kikade lite på mina routerinställningar tidigare i veckan och upptäckte en ny "flik" eller vad man ska säga.

Jag har en Thomson-router fån Telia. 

 

Den här UPnP-fliken (se bild) har inte funnits där tidigare. Varför har den dykt upp helt plötsligt?

post-127258-0-20455900-1395923066_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fjärrhjälp tror jag är påslaget från början. Det är fjärrskrivbord som är avstängt har jag för mig. Det är liknande funktioner, men inte exakt samma... Om jag minns rätt.

 

Upnp är en fånig funktion i routrar som gör att en pc kan styra vilka portar i brandväggen som ska vara öppna, det är något som tyvärr brukar vara påslaget som standard. Och om du inte haft den där tidigare så har nog Telia skickat ut ny programvara till routern där denna funktion aktiverats. Jag utgår ifrån att om det är en telia router så skickar dom ut egen programvara när dom känner att det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...