Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Opåverkbart skript" i Firefox


Guitarzan

Rekommendera Poster

Hej,

 

De senaste dagarna har nedanstående varningsruta regelbundet (och för ofta) dykt upp när jag använder Firefox. Programmet fryser några sekunder, och PC'ns fläkt går upp på högvarv, innan FF går över till första öppna fliken och varningsrutan dyker upp. Klickar jag på "Stoppa Skript", så vaknar FF till igen, och fortsätter till synes med full funktionalitet. Lite irriterande bara...

 

Jag har Googlat på skriptets namn utan att hitta något. Jag har också avinstallerat och installerat om FF, utan att felet försvann.

 

Jag har Win 7 Home Premium SP1, och Firefox 28.0 (efter ominstallation)

 

Tacksam för tips!

 

Göran..

post-124724-0-39635200-1395683581_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag också ofta när man ska logga in på Hotmail, händer både i XP pro/Vista och ultimate 64bit.

Och oavsett datortyp, har ett gäng att köra på.

 

För och inte tala om dj--ns redskap Flash....som kraschar titt som tätt i dessa Operativ.

Går ju inte stänga av heller för då går det ju inte knappt att surfa längre för att många sidor använder Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

De senaste dagarna har nedanstående varningsruta regelbundet (och för ofta) dykt upp när jag använder Firefox. Programmet fryser några sekunder, och PC'ns fläkt går upp på högvarv, innan FF går över till första öppna fliken och varningsrutan dyker upp. Klickar jag på "Stoppa Skript", så vaknar FF till igen, och fortsätter till synes med full funktionalitet. Lite irriterande bara...

 

Jag har Googlat på skriptets namn utan att hitta något. Jag har också avinstallerat och installerat om FF, utan att felet försvann.

 

Jag har Win 7 Home Premium SP1, och Firefox 28.0 (efter ominstallation)

 

Tacksam för tips!

 

Göran..

Jag föreslår att du tar kontakt med webbsidans tekniska support och gör en felanmälan, se längst ner på http://www.hittahem.se/ så att de kan gå igenom sitt javascript och åtgärda buggen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, Intressant det där med hemsidan hittahem.se, för den har jag aldrig besökt förrän nyss, när jag följde länken för att kolla vad det var för något! Svårt att tro att skriptet hänger ihop med den sidan alltså... Jag vet inte vad jag skall tro!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det står i felmeddelandet att skriptet kommer från hittahem.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

Jag ser det också, men litar inte på att allt är vad det ser ut att vara! :-(  Jag har nu skickat en fråga till Hittahems support, så får vi se om/vad de svarar.

 

Jag provade att kopiera länken i varningsrutan och klicka på den, och fick då upp detta i FF: (se bild)

 

Hur tolkar man det?

 

 

post-124724-0-12559500-1395848474_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur jag lyckades få med mitt förra inlägg två gånger! SBS antar jag. Sorry...

 

Eftersom jag alltså inte varit in på Hittahem.se innan detta problem dök upp, så började jag fundera på andra samband! Hittahem anger DN som en av deras samarbetspartners, och eftersom jag har DN.se öppen i princip ALLTID, och dessutom i första fliken, så tänkte jag att det kanske har med dem att göra.

 

Jag har därför också skickat en fråga om detta till DN's support.

 

Nu är det väl bara att vänta antar jag... Den typen av supportsidor lär vill inte komma med något svar lika snabbt som detta forum! :-)

 

Jag återkommer när/om jag får några vettiga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar från Hittahem:

 

Hej Göran,

 

Tack för ditt email och utförlig beskrivning som hjälper oss att felsöka.

Vet att våra tekniker nu tillsammans med DN kikar på det specifika problemet som inte uppstår på någon av våra andra tidningspartners.

 

Vi hoppas att vi har en lösning inom kort.

 

MVH/Roger

 

Verkar lovande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju snabbt svar det och nu är det bara att hålla tummarna för att de klarar av att lösa det snart också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...