Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox addons


Pelirally

Rekommendera Poster

Hej.
Är det nån som vet varför tillägget IMDB-search inte går att lägga till som sökmotor?
Allt ser bra ut och Firefox 28,0 startar om, men i stället för IMDB har jag fått:
Lägg  till "Firefox-tillägg"
 

post-49900-0-42689300-1395633461.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggen i äldre versioner fungerar inte alltid i den senaste FF-versionen och installeras då inte. Här verkar inte förra versionens tillägg fungera i senaste FF, gör som FF föreslår, lägg till tillägget och se om det fungerar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMDB search fungerar med FF 28.0. Har du tittat under Verktyg-Tillägg? Tillägget ska finnas där om installationen gått bra. Jag har det installerat.

IMDB search är ingen sökmotor på samma sätt som Google eller andra sökmotorer. IMDB  search söker endast på imdb.com hemsida.

För att söka med IMDB, markerar man texten som man vill söka på och högerklickar sedan på texten. Då kan man välja att söka med IMDB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan annars rekommendera Dragit som du kan konfigurerar att använda olika sökmotorer givet vilken riktning du drar en markering.

 

Jag har exempelvis att IMDB används om jag markerar något och drar det nedåt.  Fast det gäller förstås att IMDB finns installeras om sökmotor i FF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggen i äldre versioner fungerar inte alltid i den senaste FF-versionen och installeras då inte. Här verkar inte förra versionens tillägg fungera i senaste FF, gör som FF föreslår, lägg till tillägget och se om det fungerar sen.

Testat det.

Avinstallerade FF med Revo och gjorde en helt ny inst...men det funkade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMDB search fungerar med FF 28.0. Har du tittat under Verktyg-Tillägg? Tillägget ska finnas där om installationen gått bra. Jag har det installerat.

IMDB search är ingen sökmotor på samma sätt som Google eller andra sökmotorer. IMDB  search söker endast på imdb.com hemsida.

För att söka med IMDB, markerar man texten som man vill söka på och högerklickar sedan på texten. Då kan man välja att söka med IMDB.

Högerklick fungerar, men jag ville ju kunna skriva in en filmtitel direkt i sökfältet och hamna på IMDB:s sida.

Men det kanske kommer senare.

Tack ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...