Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Maskinen behöver startas om enl Microsoft


pehrbau

Rekommendera Poster

På senare tid har min maskin efter att den varit "nedsövd" några timmar väckts och efter inloggningar hamnat där jag var innan. Så långt allt bra!

 

Men nyligen talade maskinen om att den behöver starta om för att läsa in feltillstånd, som den påstår har uppstått. För att kanske återkomma med förslag till lösning? Om så är fallet är det ju bra men jag undrar om det är Microsoft som har detta för sig i all sin önskan att vara kunden till lags eller är det någon annan som vill hålla reda på vad jag har för mig?

 

Jag har inte märkt något speciellt för allt verkar stabilt med undantag för att IE11 vill friskas upp ibland och även Live Mail men mer sällan. Över huvud taget verkar Live Mail något osäkert då jag tycker mig ha märkt att något mail ibland försvunnit utan att kunna återskapas. Troligen oskicklig hantering av mig men tvivlar ändå.

 

Jag kör 8.1 pro med 64-bit.

 

Med vänlig hälsning / Pehr i Skanör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det där med att vilja starta om låter inget konstigt i mina öron när det gäller windows. Den brukar behöva startas om ibland för att rensa upp, vilolägen är ju inte omstarter i egentlig mening utan mjukvaran ligger kvar i internminnet. Vill du slippa starta om ofta får du köpa mac istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nyligen talade maskinen om att den behöver starta om för att läsa in feltillstånd, som den påstår har uppstått. För att kanske återkomma med förslag till lösning? Om så är fallet är det ju bra men jag undrar om det är Microsoft som har detta för sig i all sin önskan att vara kunden till lags eller är det någon annan som vill hålla reda på vad jag har för mig?

Det blir så om det inträffar något fel i Windows eller drivrutinerna.

 

Över huvud taget verkar Live Mail något osäkert då jag tycker mig ha märkt att något mail ibland försvunnit utan att kunna återskapas. Troligen oskicklig hantering av mig men tvivlar ändå.

Vissa antivirusprogram kan göra så om de anser att något mejl är skadligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Då är det väl bara att vara tacksam mot Microsoft som ingriper innan det blir värre.

Vad gäller mail kanske det stämmer. Jag använder Panda som jag är nöjd med sedan många år och visst dyker det upp smörja i mail väldigt ofta så det kanske är helt OK.

 

Med vänlig hälsning Pehr i Skanör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Det borde framgå i någon logg eller karantän om det är Panda som har gjort något, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...