Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inloggning till forum


boowii

Rekommendera Poster

Varför måste jag skriva i mailadress och lösenord varje gång jag går in på Forum trots att det står ifyllt

att jag skall vara inloggad ?   Även en kort utloggning och försök till inloggning kräver ny mailadress och lösenord

Skrev ett inlägg för en tid sedan och fick en del bra svar. Sökte tråden med mitt användarnamn för kompletterande inlägg.   Men bara gamla trådar finns.  Sökte på rubriken för inläggen men den finns inte kvar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste jag skriva i mailadress och lösenord varje gång jag går in på Forum trots att det står ifyllt

att jag skall vara inloggad ?   Även en kort utloggning och försök till inloggning kräver ny mailadress och lösenord

Skrev ett inlägg för en tid sedan och fick en del bra svar. Sökte tråden med mitt användarnamn för kompletterande inlägg.   Men bara gamla trådar finns.  Sökte på rubriken för inläggen men den finns inte kvar

Har du nollställt din cache i webbläsaren?

 

Denna tråd innehåller alla 15 trådar, ett år tillbaka som du har startat.

 

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&search_app=forums&mid=127767&sid=f6d1a721e754a1ed1589b08c275bf3fd&search_app_filters[forums][searchInKey]=&userMode=all

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste jag skriva i mailadress och lösenord varje gång jag går in på Forum trots att det står ifyllt

att jag skall vara inloggad ?   Även en kort utloggning och försök till inloggning kräver ny mailadress och lösenord

Skrev ett inlägg för en tid sedan och fick en del bra svar. Sökte tråden med mitt användarnamn för kompletterande inlägg.   Men bara gamla trådar finns.  Sökte på rubriken för inläggen men den finns inte kvar

Raderat någon av dina trådar har vi knappast gjort om det inte bröt mot någon regel och då skulle du dessutom få reda på det.

 

 

Forumprogrammet "vet" att du är inloggad genom att spara en cookie i din dator när du loggar in och när du kommer tillbaks nästa gång läsa cookien och då logga in dig automatiskt. Om du har ställt in i din webbläsare att cookies inte ska sparas eller ska tas bort då och då, om du använder inPrivate-surfning eller något program som rensar cookies, t ex CCleaner kommer cookien inte att finnas kvar och forumprogrammet kan inte logga in dig automatiskt.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.

 

Länken som Mikael63 föreslår får du också fram om du klickar på din avatar. Du kommer alltså till din profil och där ska du klicka på knappen "Hitta innehåll". Då kommer det upp en sida med alla trådar du deltagit i det senaste året. Det är samma sida som Laso gav dig en länk till. "(Sökning begränsad från 22 mars 2013)".

 

Denna begränsning i IP.Board plattformen kan man tyvärr inte göra någonting åt. Om man vill leta efter något som man skrivit 2012 eller tidigare får man försöka erinra sig sin exakta formulering och söka på den i Google. (Därför kan det kanske vara bra att man gjorde ett stavfel eller uttryckte sig på ett speciellt personligt sätt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går också bra att använda Eforums sökfunktion som man når genom att klicka på kugghjulet som är till höger om sökrutan som är rätt högt upp till höger. Där kan man skriva in ett medlemsnamn och t ex söka upp alla inlägg som den personen skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast sökningen på eforum är rätt så kass.. jag sökte för nån dag sedan och fick då detta resultat:

Sökresultat

Din sökning efter termen usb verktyg linux mikael63 returnerade 1 resultat

 

Dock inte det tråd jag ville nå, nämligen denna:

//eforum.idg.se/topic/340707-usb-verktyg-i-linux/

Det ser ut som att du får önskat resultat om du tar bort "mikael63" från sökorden och i stället skriver in det i medlemsrutan. När du anger ditt namn som sökord kommer endast inlägg där ditt namn står med att hittas, normalt svar på dina inlägg och inte dina egna inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde bara den "enkla" sökrutan uppe till höger.

Ska man välja avancerad sökning tycker jag det är lika enkelt/bättre resultat att söka via google med

site:eforum.idg.se sökrord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...