Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

externt ljudkort


R.W

Rekommendera Poster

Hej! Letar ett bra externt ljudkort till min dator runt högst 1600. Har just nu asus heros inbyggda ljudkort (ROG SupremeFX 8-Channel High Definition Audio CODEC) är inte riktigt nöjd med det 

 

Ska köpa mig ett par nya hörlurar så småningom också runt 1600

 

Har inga högtalare just nu men ska skaffa mig 2 st med  en subbwoofer tids nog

 

någon som har något något bra tips ? kommer användas till främst musik. Något som jag mer bör tänka på?  Är rätt okunnig om detta

 

tacksam för hjälp....

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Jämför dom med dem jag har nu ett par Koss Porta pro för 249 kronor 

http://www.prisjakt....ukt.php?p=14838

 

När jag kopplade in dom farsans hörlurar (sennheiser HD 555 som kostar ca 1550 kronor)  i min dator så blev ljudet sämre än med porta pro!! till min stora förvåning 

 

Hur kan de vara möjligt? Jag förstår inte det,

 

Ljudet vart ju en försämring, konstigt, jag täntke att de kanske beror på ljudkortet? att hörlurarna är för tung drivna kanske?

När jag kopplade in dom farsans hörlurar i min dator så blev ljudet sämre än med porta pro!! till min stora förvåning

 

 

Se denna tråd för tips om inställningar, jag säger inte att du skall skaffa detta ljudkort - se det mer som en guide Installera THX Trustudio PRO

 

Samt: Du bör nog ha Realteks programvara i meddelandefältet bredvid klockan eller om ikonen är dold så klicka på den lilla vita uppåt-pilen, därefter högerklickar du på Realteks programikon och väljer Ljudhanterare. I menyerna så kontrollerar du dess inställningar.

Alt. klicka Start > i sökfältet skriv realtek > klicka på Realtek HD-ljudkonfiguration

 

Har du Realtek ljudkrets på ditt moderkort?

I så fall hämta och installera senaste ljud och programvaran från Realtek

http://www.realtek.c...on Audio Codecs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket. Ska kika på detta så fort jag fått låna tillbaka hörlurarna, lämnade ju tillbaka dom så fort jag märkte att ljudet blev till det sämre :D

 

Skulle givetvis tänkt på detta själv men hade inte en tanke på det, tyvärr ganska okunnig.

 

Kan klargöra lite vad jag kommit fram till än så länge, just nu lutar det åt detta externa ljudkortet Asus Xonar U7 

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1859682

 

Fått bra kritik, och det enda alternativet jag faktiskt hittat är Creative Sound Blaster X-Fi HD 

 

Men enligt de få tester som går att finna så ska Xonar vara strået vassare.

 

Så blir nog att slå till på dem.

 

 

Hörlurar har jag inte kommit fram till ännu. Så någon som har något bra tips på bra hörlurar mellan 1500-2000 klassen så känn er fria att tipsa mig.

 

Har själv kollat mest på antigen Senneizer eller AKG. Kommer användas mest till musik lyssnade och Pc spel. 

 

Alltså dem ska bara användas till datorn, (inga trådlösa). 

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Har ändrat mig lite och är inne på att köpa ett internt ljudkort nu i alla fall, efter att kollat upp lite så verkar det ganska enkelt att montera på plats så det kan jag nog klara.

 

Någon som kan tipsa istället om ett bra internt ljudkort för 1500 ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...