Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth keyboard till dator eller surfplatta?


Nisse

Rekommendera Poster

Jag har skaffat mig ett DELTACO Bluetooth mini tangentbord. Jag tänkte ha Bluetooth tangentbord till min dator och surfplatta.

Jag försöker ansluta tangentbord till surfplatta och dator, men det händer ingenting. Jag har testat connect knappen och trycka på ESC och K samtidigt. Vad gör jag för fel?

Hur får jag det att fungera? Måste jag aktivera Bluetooth på datorn? Jag kör Windows 7 och har en stationär dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om moderkortet i din stationära inte har inbyggd blåtand så behöver du uppdatera med en Bluetooth-dongel som du ansluter i ett USB-uttag.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver nog en Bluetooth dongel.

På min dator, i enhetshanteraren har jag något som heter

Bluetooth Device

Bluetooth HID Bus

Bluetooth PAN Bus

Bluetooth VComm Manager

IVT Bluetooth Bus Device

 

Funkar det med Bluetooth dongel på min dator då?

Var kan man få tag på en Bluetooth dongel till bra pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite osäker på vad som avses i din enhetshanterare, är det på din stationära?

Det finns ju ett par modeller av moderkort som har inbyggd Bluetooth men det är ju inte så vanligt Har du manualen kvar så du kan kolla eller kanske ange vilket moderkort som sitter i din dator?.

 

Men finns det inte och har du en ledig USB-port så funkar det med vilken dongel som helst eftersom Bluetooth följer standard.

En dongel kostar tex. 149 kr på Kjell & Co men andra ställen som säljer tillbehör har säkert donglar till liknande priser.

 

Brasklapp dock: Försäkra dig om att du får en dongel som verkligen är kompatibel med ditt operativsystem! Skriver detta för när jag själv införskaffade mig en dongel "på en större elmarknad" så försäkrade försäljaren att dongeln fungerade "även om det inte står uttryckligen på förpackningen". Så var dock inte fallet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Jag har skaffat mig ett DELTACO Bluetooth mini tangentbord. Jag tänkte ha Bluetooth tangentbord till min dator och surfplatta.

Jag försöker ansluta tangentbord till surfplatta och dator, men det händer ingenting. Jag har testat connect knappen och trycka på ESC och K samtidigt. Vad gör jag för fel?

Hur får jag det att fungera? Måste jag aktivera Bluetooth på datorn? Jag kör Windows 7 och har en stationär dator.

 

Den är fungerar utmärkt och är lätt att få igång, har själv tidigare använt en till Windows 7. (Den är bakåtkompatibel med USB 2.0)

Finns bl.a här att köpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...