Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Play Music Premium


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis hittat Premiumvarianten av Google Play Music för 79 kr/mån (första månaden gratis).

 

Har precis startat funktionen att ladda upp all musik jag har i datorn till Google Play. På det sättet får jag tillgång till all min musik i datorn även i smartphonen. Vad jag är nyfiken på är om musiken jag laddar upp blir tillgänglig för andra med Google Play Music-konto? Allt jag laddar upp matchas med vad som redan finns på Google Plays server och är det samma låt så skickas den inte upp. Det blir, om en unik låt jag själv gjort laddas upp och kan spelas av andra, lite av illegal fildelning över det. Eller kanske inte eftersom jag ju laddar upp den unika låten och det står kanske någonstans i användarvillkoren att jag godkänner...

 

Kommentarer? Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag hittade det själv och även ett ställe där jag kan välja att ta bort allt jag laddat upp så nog är mina uppladdade filer privata alltid. Google Play Music verkar bra tycker jag nu efter en dags användande. Varken Spotify eller Wimp har väl funktionen att ladda upp musik och få det tillgängligt på andra enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...