Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering av grafikkort ?


boowii

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med ett onlinespel som heter Second Life.  Det verkar som om inte mitt grafikkort hänger med längre. Det tar lång tid att "ladda" platser i spelet och andra avatarer är grå väldigt länge.

Misstänker att det är grafikkortet utan att begripa riktigt.  Skall man uppdatera grafikkort och kanske göra som med virusprogram att skanna ?

Har Windows 7 home premium 64 bit. nVidia Geforce GTX 560 1024MB

Datorn är köpt 2011 och är en s.k. speldator

Någon som känner till problemt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det skulle vara ditt grafikkort som är "flaskhalsen" i Second Life kan jag inte tänka mig. Ett GTX560 är ett strålande grafikkort, även idag och det kan omöjligt vara problemet.

 

Eftersom det är ett "online" - spel skulle jag föreslå att du söker problemet i din internetuppkoppling. Hur är din hastighet?

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hastigheten är knappt 8 Mbs

Installerar fiber med 100 under sommaren  kanske det blir bättre

Har hört av andra på spelet att dom inte har några problem   oftast sitter dom med

svag anslutning och en laptop varför jag misstänkte mitt grafikkort 

Bra att veta att jag kan utesluta grafikkortet och att det inte är någon uppdatering eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar din dator i övrigt?

Är den inte "slö" på andra sätt än med Second Life kan jag inte se att det är annat som stör ditt spelande än din internetuppkoppling.

 

Hur många är ni som delar på anslutningen? Ju fler som delar anslutningen desto långsammare går det.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar

I spelet Second Life finns inställningar (preference) för avatarernas  funktion , bl a grafikkort

Fyra lägen och jag hade näst högsta    När jag sänkte ett steg blev det bättre om än

inte helt bra

Har hört av andra i spelet att hela den stora cybervärld drivs av ett antal servrar runt om i verkliga världen. Av kostnadsskäl eller kanske tekniska problem så stängs en del av periodvis. Att det laggar kan också bero på att så många tusen avatarer är inloggade samtidigt at systemet inte hinner med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade Second Life för drygt ett år sedan eller så, inte min likör så jag ledsnade ganska snart.

Jag började med att ladda ned och installera klienten och hade precis som du lagg och långa laddningstider när jag hoppade mellan de olika världarna men fick då höra av andra spelare att det fanns tredjepartsklienter så jag testade några och fick mycket bättre prestanda.

Nu minns jag inte vilken klient som funkade bäst för mig och det var ju ett tag sedan så saker kan ju ha hänt på mjukvarufronten.

Men snacka med folk online om vilka klienter de använder eller kan rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen

Jag har testat flera olika klienter (Viewers) och det är lika med dom också. Frågade anra i spelet och dom använde den jag har och dom var nöjda

Är ensam på bredbandet så det bör inte vara det

MEN   helt plötsligt kom det upp en uppdatering av grafikkortet och det gjorde jag

Tyckte till en början att det blev lite bättre men efter någon dag så kommer jag inte in

på spelet längre med denna dator.  Tycker också att datorn blev segare

Testade med min gamla dator och där var det inga problem med spelet

Har gjort återställning av systemet några veckor bakåt men det hjälpte inte

Kanske dags för datorverkstaden att rensa ur och börja från början?  Tråkigt dock med

allt jag har i datorn

Åsikter mottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...