Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filfel, kan EJ öppna sparad fil på diskett!!!!(wor


rmblfish

Rekommendera Poster

hjelp! skrivit en lång uppsats å sparat på diskett, när jag skulle öppna filen nästa dag går det ej!!! snyyyffft, hur göra!?! w95, word97. Filerecover-program eller? någe tips i word?

 

hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta brukar man kunna öppna knasiga filer i Notepad och scrolla ner några sidor så har du den oformaterade texten där. Bara att klistra in i ett nytt Worddokument och spara på nytt.

 

Ett tips: När du arbetar med dokumentet, ha det på hårddisken och kopiera ner filen till diskett först när du är klar.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ett oväntat fel inträffade" säger datorn när jag prövar att öppna från Wordpad...snyfft...jaja...prövat iaf...

Självklart skulle jag sparat på hårddisken först ¤#%¤¤ argghh...dyrbar läxa hehe...hade för bråttom...

tidigare när jag prövade läsa in till word fick jag felmess "Det gick inte att läsa filen (stockholms Universitet.doc). Återställ nätverksanslutningen eller byt ut disketten och försök igen".

Hmmmm vadå återställ nätverksanslutningen ?!???? någon som vet? kan det hjälpa trooo?

 

 

tjingeling!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ett oväntat fel inträffade" säger datorn när jag prövar att öppna från Wordpad...snyfft...jaja...prövat iaf...

Självklart skulle jag sparat på hårddisken först ¤#%¤¤ argghh...dyrbar läxa hehe...hade för bråttom...

tidigare när jag prövade läsa in till word fick jag felmess "Det gick inte att läsa filen (stockholms Universitet.doc). Återställ nätverksanslutningen eller byt ut disketten och försök igen".

Hmmmm vadå återställ nätverksanslutningen ?!???? någon som vet? kan det hjälpa trooo?

 

 

tjingeling!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ett oväntat fel inträffade" säger datorn när jag prövar att öppna från Wordpad...snyfft...jaja...prövat iaf...

Självklart skulle jag sparat på hårddisken först ¤#%¤¤ argghh...dyrbar läxa hehe...hade för bråttom...

tidigare när jag prövade läsa in till word fick jag felmess "Det gick inte att läsa filen (stockholms Universitet.doc). Återställ nätverksanslutningen eller byt ut disketten och försök igen".

Hmmmm vadå återställ nätverksanslutningen ?!???? någon som vet? kan det hjälpa trooo?

 

 

tjingeling!

 

 

tjingeling!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att öppna dokumentet på en annan dator.

 

Viruskolla disketten med senaste virusdefinitioner i ditt favvoantivrusprogram.

 

Prova att försöka hitta säkerhetskopian som WORD gjort(kanske) på hårddisken och öppna den(eventuellt i Notepad).

 

Går inte skulle jag tippa att disketten och ditt dok är PAJ.

 

Andra förslag?

 

 

-------------------------------------------

Pelikan and Velvet Underground rules!

 

[inlägget ändrat 2001-09-19 21:31:21 av RÖD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaaaa, sorry såg att du menade anteckningar juh!!! hann pröva det oxå och trodde inte att mitt senaste inlägg registrerades!!! tänkte inte skicka in inlägget som sagT!! ursäkta. Men nu har du sparat mig säkerligen 2-3 timmars jobb!! du är en PÄRLA!!!! tusen tack!!

 

 

tjingeling!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...