Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fråga om nedladdning av bilder


kappe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är väldigt intresserad av foto och film. Jag har det som hobby och det blir en massa surfandet på

dessa ämnen vid lediga stunder. jag samlar även på den information jag kommer över i denna väg

och lagrar den i databasprogram jag utvecklar mest åt mig själv som hobby. Men jag är ibland orolig

då man är å sidor och laddar ner bilder på modeller jag samlar i kataloger på hårddisk för att sedan

lagra dem på externa diskar mest för artistiskt behov. Jag kan sitta länge och via yahoo söka igenom

bilduppladdningssidor som turborimagehost.com och imageevent.com efter bilder på mer eller mindre

kända modeller och skådespelare. Ibland är en del av detta material nakenbilder men de är inte ur det

mest uppenbara intryck jag laddar ner sådana bilder. Det är bilder av fotomodeller ur kategorin

"fine art nude" som jag hittar på dessa bilduppladdarsidor och tänker till ordentligt innan att de

ser så proffsiga ut som möjligt. Det är som sagt ett tidsfördriv jag har på grund då min passion är

foto och film. Jag har lite insikt i säkerhet och så men inte mer än så. Hur pass "vanlig" är min hobby?

Jag kan bli orolig ibland över detta men jag vore tacksam för feedback och tips samt tankar. Jag

skulle verkligen uppskatta ärliga svar då jag varit så ärlig av mig jag kan bli i min fråga. Ser det skumt

ut hos vissa webbplatser om en användare tankar ner ovanligt mycket material på nämda sidor.

 

Detta kanske är en lite löjlig fråga rent ut sagt men det ger mig ibland rejäl ångest för det händer 

ibland att man laddar ner i bara farten.bilder av skådespelare och modeller och bara det känns lite

udda. Sedan samlar jag mycket på wallpapers och det finns ju många sajter för detta men ser

det skumt ut om man en besökare tankar ner ovanligt mycket sådana? Jag ser alltid till att dessa

platser är "free" och säkra som möjliga.

 

Vore tacksam för svar och annan feedback. Ibland blir man lite orolig över sitt tidsfördriv. Har någon

annan haft samma känsla i liknande situation som jag och hur mycket bör man "oroa" sig även om

man vet materialet är safe?

 

//Kappe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Eftersom du har skrivit i forumet "Säkerhet" antar jag att det är den aspekten som är viktigast. Det har förekommit att turboimagehost.com har innehållit "drive-by" installation av skadliga program, dvs skadliga program har installerats bara genom att besöka webbplatsen utan att man har klickat på något.

https://www.mywot.com/en/scorecard/turboimagehost.com

 

Det har nyligen funnits (kanske fortfarande finns) skadliga javascript och annonsprogram på imageevent.com.

http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php?sort=firstseen%20desc&domain=s1d4.turboimagehost.com

 

Webbplatsen du laddar ner från kan märka att en person laddar ner mycket och de ser vilken IP-adress som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...