Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mediaserver i Android


rom1rom

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Sony Xperia V som drar väldigt mycket surf och batteriet räcker bara några timmar för närvarande trots att jag knappt använder den jag har inga appar som uppdaterar sig synkar automatiskt bara e -post 1 konto tittar inte på play eller lyssnar på musik trots detta när jag kollar vad som drar batteri så är det mediaserver som tar 55% av batteriet.

Mediaserver har jag aldrig använt. Är det någon som kan förklara varför den drar både batteri kan den också göra att surfen går åt så snabbt

 

med hopp om en föklaring

eva-britt

 

Min väninna har en lika dan Sony och där ]drar inte mediaserver någonting av batteriet

 

 

post-120193-0-62196100-1394317686_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att Deaktivera Mediaserver?

Inte säkert att det går/tillåts men om det gör det så går det kanske att se om det hjälper och om även surf påverkas. Sedan kanske någon annan app "bråkar" och vill använda Mediaserver och då kanske det är den ev. appen som är den egentliga boven..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att Deaktivera Mediaserver?

Inte säkert att det går/tillåts men om det gör det så går det kanske att se om det hjälper och om även surf påverkas. Sedan kanske någon annan app "bråkar" och vill använda Mediaserver och då kanske det är den ev. appen som är den egentliga boven..

Hej

Jag har hittat appen som orsakade problemet. Det var när jag ringde med Viber över 3g nätet som det drogs  mycket surf och batteri

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...