Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort mappar


dick_a

Rekommendera Poster

När jag öppnar utforskaren så är "den här datorn" utvecklad, och under den finns några mappar som jag är helt ointresserad av. Filmer, musik, SkyDirve osv. Det verkar vara svårt att få bort de här störande mapparna, och jag tror att det är det förhatliga viruset windows som lagt dit skräpet utan att jag har bett om det. Antagligen tror någon att de gör mig en tjänst när de tänker åt mig, men jag tycker det var bättre utan alias på katalognamn och annan ny extra skit som kommer med varje uppdatering av det här attans viruset. Kan någon ge mig ett schyst järnrör eller ett bra tips på hur man rensar bort alla förvirrande, oönskade och käcka Mac-inspirerade funktioner utformade för svagsinta människor som man ibland hör säga "jag vet inte var datorn sparade den filen"?

 

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyll dig själv, som använder denna Utforskare ;)

 

Använd ett riktigt verktyg - Total Commander.

 

Sedan Filhanteraren försvann och ersattes med Utforskaren har jag alltid använt TC och i princip aldrig Utforskaren.

Använder TC även i mobilen.

I Linux använder jag Krusader och i OS X använder jag Double Commander, båda med samma "stuk" som TC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget virus det är genvägar till C:/Users/Ditt användarnamn/Music, C:/Users/Ditt användarnamn/Downloads, C:/Users/Ditt användarnamn/Documents med mera som är standardmappar för dina filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget virus det är genvägar till C:/Users/Ditt användarnamn/Music, C:/Users/Ditt användarnamn/Downloads, C:/Users/Ditt användarnamn/Documents med mera som är standardmappar för dina filer.

 

Jag tror att TS var en smula ironisk när han skrev virus....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...