Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att bifoga filer


Jelena

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag försöker skapa en ny tråd men kan inte ladda upp 4 stycken txt filer. Försökte med Compress files, men det går inte heller. Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du först klickat på "Använd fullständig editor"-knappen längst ned i ditt inlägg. Har du gjort det bör problemet ligga i att du använder Internet Explorer 11. Gör du det? I så fall finns lösningen här:

//eforum.idg.se/topic/343277-ie11-problem-med-editor/ Citat: Cecilia: om man slår av WYSIWYG-läget i editorn genom att klicka på knappen längst till vänster i översta raden (kallas för Källa) så går det att klistra in. Se också till att aktivera kompatibilitetsläget. Thomas1: Kopiera och klistra in fungerar i IE 11 om man använder "källa" knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Använd fullständig editor" fungerar för mig endast när jag ska kommentera och inte när jag skapar en ny tråd. Så just nu kan jag använda mig av "Använd fullständig editor".

Ja, det går att kopiera och klistra in, men filerna är lite för stora för att kopiera innehållet, så jag ville just bifoga dem. Den största filen som jag vill bifoga är 2,95 kbyte. Så det borde väl gå att göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst borde det gå. Citat från Bifoga filer: Du kan ladda upp Obegränsat med filer (Max enkel filstorlek: 2MB

 

Var har du sparat dina textfiler och vad är det som inte fungerar när du bläddrar efter dem?

[utanför ämnet: Ser att Browse inte blivit översatt till svenska än.]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "Fel Denna uppladdning misslyckades" när jag försöker bifoga fil, de är sparade i en mapp på skrivbordet. 

 

Men när jag bifogar en liten fil på 5 byte så går det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är txt fil, så det är inte det som är problemet, utan storleken.  Jag bifogar en fil(txt) på 5 bytes den laddas upp, men inte om filen är på 2.95 kbyte. Jag försökte även zippa men det gick inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att filändelsen är .txt.

Testar bläddrar fram en textfil (från en mapp på skrivbordet). Skriver in namnet. Klickar på Bifoga denna fil. Ser den nu ibockad i mitt inlägg.

 

Tillägg Jelena, jag ser att du hann skriva medan jag testade. Men som du ser så funkade det för mig så det är mystiskt att det inte gör det för dig. Inte ska du behöva zippa en sådan liten fil.

El pretérito perfecto.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, här är en fil som består av ett ord. Det gick att bifoga den. Men inte filen

som jag behöver.

 

Inte heller går det med en annan webbläsare Mozilla

hej.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mystiskt att du inte kan ladda upp mer än 5 bytes. Emellertid har du ju bara 4 txtfiler varav den största enbart är på 2.95 Kb så jag tycker du ska kopiera in alla i den tråd du vill skapa. Du kan använda flera inlägg till detta. Du behöver inte ha dåligt samvete för att du postar så mycket text. Ta en titt på loggarna i någon av alla trådar i Virusforumet! Där kan man snacka om textmängd.
//eforum.idg.se/forum/25-virus-skadliga-program-botemedel/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att spara om filen, som är "för stor", med ett annat filnamn typ 1.txt

 

Vet inte vad filen heter nu men tänkte att det kanske smugit in sig ett ogiltigt(?) tecken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad filen heter nu men tänkte att det kanske smugit in sig ett ogiltigt(?) tecken..

Du får inte använda något av följande tecken i ett filnamn: \ / ? : * " > < |

Källa: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/file-names-extensions-faq#1TC=windows-7

 

Man kanske bör påpeka att allt som står på den hjälpsida Cecilia hänvisade till inte längre gäller (efter eforums senaste uppdatering). Det står t ex "Flashuppladdaren

Du kan aktivera flashuppladdaren i din kontrollpanel, på sidan för generella inställningar. När den är aktiverad kommer du lätt att kunna ladda upp mer än en fil åt gången."

 

Men detta finns inte i min kontrollpanel. I Profilinställningar finns däremot rubriken Hantera bifogade filer men när jag klickar på den får jag bara upp alla trådar med de bilagor som jag har bifogat genom åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...