Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mållgan

Uppdatering av Windows 8 till Windows 8.1

Rekommendera Poster

Även om man nu registrerar ett Microsoft-konto finns det ju inget krav på att man uppger ett sant namn mm.

Vilka ev fördelar eller nackdelar finns med att uppge falskt eller sant namn? Tacksam få veta alla aspekter!

Ingår det t.ex en epostadress i Microsoft-kontot som automatiskt blir efter det namn man uppger?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man registrerar ett Microsoft-konto skriver man in den e-postadress man vill (är den redan upptagen får man förstås välja en annan). I ett senare skede fyller man i ett namn.

Kan inte påminna mig att namnet används till något, t ex finns det inte med i det välkommen-mejl jag fick för ett par år sen.

Om någon kommer över e-postkontot och man vill ha tillbaks det är det viktigt att kunna uppge så mycket information om det som möjligt, men det viktiga är bara att kunna uppge samma namn som det som man uppgett tidigare. Så enda fördelen med att uppge sant namn är att det är lättare att då veta vad man ska fylla i. Själv har jag bara skrivit in mina initialer.

Sen kan man ju koppla ihop sitt Microsoft-konto med Skype, Facebook mm och vill man kunna bli hittad på Skype kan det vara bra att folk vet vad för namn de ska söka efter. Men sånt är ju valfritt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...