Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte visa youtube video


adde_1975

Rekommendera Poster

Hej

 

har som så många andra problem med win 8.1.

Mitt problem är att helt plötsligt så kan jag inte surfa in på några hemsidor eller kolla på youtube video. Jag kommer in på youtube men det går inte att spela nån video händer inget när jag väljer video. Samma gäller hemsidor för livescore för att kolla tex fotbolls resultat som tex livescore, betradar livescore, expekts live resultat sida mm. Hemnet svårt att visa bilder på hus tex....kör med ie 11 men testat med chrome och mozzila och samma sak.....plus ngt konstigt hände chrome app när jag startar så visas bara 1/4 del skärm...känner ni igen det här? Tänkte installera om men först kolar jag hör kanske är det enkel inställning...

Dator är asus två månader gamal laptop win 8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon annonsblockerare? Vad har du för brandvägg och antivirusprogram? Har du t.ex. Norton kan du behöva stänga av annonsblockeraren i den.
https://support.google.com/youtube/answer/58129?hl=sv

Se Inga videoklipp spelas upp längst ned (1. Ändra inställningarna för brandväggen 2. Inaktivera tillfälligt programvara som blockerar annonser och popup-fönster)

2. "Det är möjligt att YouTube blockeras om du har installerat programvara som blockerar annonser och popup-fönster i datorn. Så här kontrollerar du om datorn har program för blockering av annonser och popup-fönster installerade (som Norton Anti-Virus): För PC-användare: klicka på Startmenyn och klicka sedan på Alla program (För Mac-användare: klicka på Finder och sedan på Program)"

I denna tråd från 2010 använder frågeställaren visserligen Windows XP men metoden kan ju vara tillämplig på Windows 8 också:

//eforum.idg.se/topic/216690-kan-inte-se-filmer-i-youtube/
"Så hittade jag en som hade slagit av adblockern i Norton. Testade det och då funkade det! Testade fruns dator också som haft samma prob och det löste det på hennes burk också!"

 

Jag har inte Norton men jag antar att programmet fortfarande innehåller en adblocker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...