Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markera som löst, ändringsförslag


Monshi

Rekommendera Poster

Alltför ofta ser jag att trådskaparen markerar sitt eget inlägg (ofta tack-inlägg) som det bästa svaret, det som löste frågan, när det uppenbart finns annat svar i tråden som är det som borde markeras.

 

Mitt förslag är att göra det svårare, kanske omöjligt, för ts att markera ett eget inlägg som bästa svaret.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Bra förslag, men vad jag kan se går det tyvärr inte att ändra i ip-boards inställningar så att trådskapare inte kan markera sina egna svar.. Men visst kan ni ändra bäst svar i en tråd om ni ser någon som markerat ett eget svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Monshi!

 

Jag har tidigare även föreslagit andra ändringar gällande den knappen.

 

Knappen borde heta något mer i stil med: "Markera detta som lösning".

Om det blir för trångt på knappen med den texten så kan man väl kanske ändra till en kortare variant?

* Markera som lösning

* Markera lösning

* Lösning

 

Man borde ju även kunna ta bort den grafiska "bocken" för att få in lite mer text.

 

 

Borde även lägga till en förklarande hoover-text till knappen, typ:

"Klicka här för att markera att detta inlägg innehåller lösningen på den ursprungliga frågeställningen." eller nå't...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Bra tänkt där, jag ändrade precis knappnamnet till "Markera som bästa lösning". :) Det borde bli tydligare, eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se vad det ger.

 

men ja, vi (moderatorer) kan ändra vilket som är markerat men det ids man ju inte alltid göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...