Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ZendaEbbe

Streama spel från en annan dator.

Rekommendera Poster

ZendaEbbe

Tja

Jag har börjat streama lite när jag spelar som så många andra. Allt funkar fint men skulle vilja använda xsplit som är programmet jag använder på en annan dator och sedan fånga upp allt jag gör på min "speldator".

Alltså använda programmet på Dator1 och spela på Dator2 men jag vill att Dator1 streamar allt som händer på Dator2!

Rörigt men om någon vänlig själ har en idé eller en lösning så vill jag gärna höra.

Tack för mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jonas__B

Om jag förstår dig rätt vill du spela in när du spelar.

Du behöver isf ett grafikkort med grafikingång på den dator du ska spela in på.

Så en kabel från din speldator till skärmen och en som går till din dator som spelar in.

Läs mer på ett annat forum om detta: https://support.xsplit.com/forum/viewtopic.php?t=11363

Kan du inte annars använda programvaran på din speldator istället?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marklinmaster

Tja

Jag har börjat streama lite när jag spelar som så många andra. Allt funkar fint men skulle vilja använda xsplit som är programmet jag använder på en annan dator och sedan fånga upp allt jag gör på min "speldator".

Alltså använda programmet på Dator1 och spela på Dator2 men jag vill att Dator1 streamar allt som händer på Dator2!

Rörigt men om någon vänlig själ har en idé eller en lösning så vill jag gärna höra.

Tack för mig!

Om du använder steam finns nu en smart lösning som kallas hemmaströmning vilket går ut på att man kan sitta med laptopen i soffan och stream från speldatorn på övervåningen, bara det är samma nätverk. Speldatorn tar hand om allt processande och skickar det som visas på skärmen till laptopen och laptopen skickar tangentkommandon. Så speldatorn spelar själva spelet och skickar det till laptopen där du kan spela det. 

Lite rörigt kanske men sök på steam hemmaströmning så ser du.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...