Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flashplayer installeras inte korrekt i MSIE!


CableGuy_SWE

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hade jätteproblem att få in Flashplayer i datorn, eftersom installationen aldrig kunde slutföras. Kunde alltså inte komma åt Youtube eller andra sidor.
Efter att hittat sparat ned båda varianterna av flashplayer Internet Explorer och till övriga och installerat dem från hårddisken så gick det mesta igång. Nu kan jag surfa och komma åt alla sidor ifrån Google Crome och Firefox.
I Internet Explorer kan jag nu komma åt youtube och andra vanliga sidor, men just några sidor påstår att jag inte har Flashplayer installerad. Dessa sidor är Bredbandskollen, SVT Play (och även andra Play-kanaler), BBC m.m.
I någon av dessa så får jag förutom att flashplayer saknas, även att shockwave saknas.  Jag har installerat dessa en massa gånger så jag vet att de finns. Java finns också på datorn.

Min fråga är varför inte "Flashplayer för Internet Explorer)" känns av på vissa sajter, och hur jag åtgärdar detta?

Jag har provat att ändra säkerhet både upp och ned i Internetegenskaper, har även kollat avancerat och kollat javascript.








 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat in Nordics länkar ovan, män kolla gärna så inte Flashplayer tilläggen är inaktiverade i IE!

(Kugghjulet, samt Hantera tillägg!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...