Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips e-postarkivering över nätverk


JensZ

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett snårigt problem jag inte lyckas lösa och jag hittar inget vid eftersökningar. Tacksam för alla typer av tips!

 

Vi är ett litet företag och har ett nätverk med c:a 20 användare, jobbar i en mängd olika projekt parallellt i mindre grupper. Nu behöver vi kvalitetssäkra vår epost-arkivering.

 

Systemet ser idag ut som följer: Företagets epost är knuten till Microsoft Exchange online och som epost-klient används Microsoft Outlook eller Microsoft Outlook Web App.

 

I varje projekt har varje enskild medarbetare en korrespondens knuten till det projektet och i dagsläget sparas all korrespondens för alla projekt på medarbetarens Exchange-konto. Kontona är begränsade i utrymme (en annan anledning till att se över lösningen). Korrespondensen skulle behöva arkiveras på ett enkelt och lättåtkomligt sätt någon annanstans än på Exchange-kontot.

 

Drömmen hade varit att ha en Arkiv-mapp i varje Outlook att dra över projektkorrespondensmapparna till för att arkivera dessa under respektive projekt på server. Åtkomsten måste vara möjlig även för andra än individen.

 

Någon som har några tips/erfarenheter att dela med sig av? Fråga gärna om det är något jag glömt att förklara så förtydligar jag.

 

 

Används:

Microsoft Outlook 2007

Microsoft Exchange

Microsoft Small Business Server 2008

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...