Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla uppdateringar misslyckas


Shiro

Rekommendera Poster

Jag har Win XP Pro och automatisk uppdatering men anger själv när det ske. Vid senaste uppdateringen blev den avbruten och dyker nu inte upp. Gick då till microsoft update och blev ombedd att först installera activeX. Gjorde detta och scannade för uppdateringar. Det blev 14 stycken. När dessa valdes att installeras får jag ett meddelande om att det misslyckades. Inte någon har installerats. Provade att välja endast 1 uppdatering men med samma resultat.

 

Någon id´hur jag ska gå vidare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att hämta en uppdatering manuellt från Microsoft Download.

 

Du kan inaktivera antivirusprogram och stänga av alla andra program innan installationen av uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det som jag gjorde. När jag skulle installera de 14 uppdateringarna fick jag meddelandet att samtliga misslyckades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag trodde du menade att du hade prövat med att låta Windows Update bara installera en uppdatering.

 

För att komma vidare behöver man veta vilken uppdateringar (KB-nummer) som misslyckas samt vilken/vilka felkoder du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ingen felkod. Det bläddrar fram en meny och där står att uppdateringen misslyckades.

Jag kopierade raderna. Går det inte att infoga en bild jag har i datorn ?

 

Om jag klickar på mer information kommer det upp ytterligare en meny med röda markeringar och där går det att läsa betydligt fler misslyckade uppdateringsfiler.

 

Här är de som inte kunde uppdateras

Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB2510531)
Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB2914368)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft Office 2007 suites (KB2837615)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft Office Word 2007 (KB2837617)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows

XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows

Server 2008 x86 (KB2901110)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 i

Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB2901111)
Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB2909210)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 4 på Windows

XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows

Server 2008 x86 (KB2898855)
Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB2916036)
Säkerhetsuppdatering för Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 i

Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB2898856)
Uppdatering för Microsoft .NET Framework 2.0 SP2 på Windows

Server 2003 och Windows XP x86 (KB2836941)
Windows-verktyget Borttagning av skadlig programvara - februari

2014 (KB890830)
Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 8 för Windows

XP (KB2909921)
Uppdatering för Skype för Windows skrivbord 6.11 (KB2876229)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på knappen Använd fullständig editor för att se hur du bifogar filer, t ex bilder.

 

Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB2510531)

Den uppdateringen är från 2011. Är du säker på att den inte har installerats någon gång under alla år, dvs är det en av dem som Windows Update vill installera nu?

Behöver ju veta de som är aktuella just nu.

 

Det är meningen att en felkod t ex 80244019, 0x80246008 ska visas efter misslyckade uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De filer som jag visade är de som misslyckades. Jag tog en kopia på dessa i menyn. Du frågade om inte en kb har installerats tidigare. Vet faktiskt inte hur man ska kolla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka KB-nummer är det på de uppdateringar som Windows Update vill installera?

Det visar de uppdateringar som inte har installerats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte infoga några bilder men det går ju endast att hänvisa till URL även om man valt

avancerat läge för edit

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska kolla om du har hårddiskskador. Gå in på din hårddisktillverkares (samsung, seagate, WD  (western digital) osv), hemsida och sök efter testprogram för att kontrollera hårddisken.

Min erfarenhet är att med skador på hårddisken så är första symtomet ofta att Windowsuppdateringar misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte infoga några bilder men det går ju endast att hänvisa till URL även om man valt

avancerat läge för edit

När man har klickat sig dit finns det under svarsrutan en knapp som heter Bläddra som man använder för att bläddra fram filen (bilden) man vill bifoga och därefter klickar man på knappen Bifoga denna fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

Vad kommer fram när du klickar på texten "En beskrivning finns" i understa bilden (det ser ut att vara en länk)?

 

Men det ser ut som att det inte är installationen av uppdateringarna som misslyckas utan själva hämtningarna enligt andra bilden. Vad har du för brandvägg och antivirusprogram i datorn?

 

Kan du ladda ner denna uppdatering och spara den på skrivbordet?

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=41833

Vad händer om du kör den nedladdade filen, om den nu gick bra att ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

Vad kommer fram när du klickar på texten "En beskrivning finns" i understa bilden (det ser ut att vara en länk)?

 

Men det ser ut som att det inte är installationen av uppdateringarna som misslyckas utan själva hämtningarna enligt andra bilden. Vad har du för brandvägg och antivirusprogram i datorn?

 

Kan du ladda ner denna uppdatering och spara den på skrivbordet?

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=41833

Vad händer om du kör den nedladdade filen, om den nu gick bra att ladda ner?

Jag laddade ner filen och körde den. Startade om datorn och där är jag nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick installationen bra eller finns KB2909210 fortfarande med bland de  uppdateringar som Windows Update vill installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade igen omk det fanns uppdateringar och det blev 13 stycken.

Den som jag hämtade ( kB2909210 ) och installerade fanns inte med.

 

Klickar jag på länken en beskrivning finns kommer en sida med alla misslyckanden

Klickar jag på ett rött kryss kommer följande meny upp

 

 

 

 

 

 

post-43345-0-97882000-1393177329.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick dit och följde anvisningarna.

När jag kör services.msc kommer jag till menyn Tjänster Lokala

och där ska jag alltså dubbelklicka på Background Intelligent Transfer Service

men den finns ju inte

 

post-43345-0-37708200-1393195185_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för några gånger att det är precis som att Windows Update vill köra uppdateringsfilerna i fel ordning och det är därför det inte fungerar.

 

Sist hade jag 4 filer som inte ville uppdatera. Åtgärden blev att jag startade filerna manuellt en och en och när jag hade kommit en bit ner i listan så gick den filen att uppdatera. Sen gick de 3 övriga direkt som var kvar. Jag kör W7 men det borde kunna ske liknande även på andra operativsystem. Kan vara värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se då andra halvan av det som finns under rubriken Lösning på sidan http://support.microsoft.com/kb/883614

Jag körde vad som angavs och såg att filen qmgr.Dl_ kopierades.

När jag sedan körde services.msc såg jag att BITS fanns där.

När jag dubbelklickade på den och sedan skulle köra kommer det upp ett meddelande

om att filen inte kan hittas. Om filen är svchost eller qmgr.dll så finns de båda i datorn ??

post-43345-0-36235800-1393241967.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skriva av det felmeddelande du får när du klickar på Starta-knappen i fönstret du bifogade som bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skriva av det felmeddelande du får när du klickar på Starta-knappen i fönstret du bifogade som bild?

 

 

post-43345-0-45169900-1393245776_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BITS = Background Intelligent Transfer Service
Används för att transportera data i bakgrunden när det finns tillgänglig bandbredd tex. Windows update etc.

 

Kontrollera att du har BITS igång:

 

Prova detta:

Start > Program > Tillbehör > Kommandotolken >  skriv services.msc och Enter > om BITS (se fulla namnet ovan) står på manuell och inte är startad så starta tjänsten, sedan provar du igen med Windows update  - och framförallt att du har tjänsten i den listan.

 

Enligt lite googlande så kan vissa malware/virus ta bort den helt alternativt stoppat den, eller så har den bara inte startat av någon anledning.

 

Har du provat att starta om datorn och sedan vänta några minuter, så att alla tjänster hinner starta och systemet hinner så att säga "stabilisera sig"?

 

OT. När det gäller Windows 7 så måste "Windows Event Log service" också vara igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns en registerfix på sidan http://steveit.ca/2012/07/09/windows-update-fails-missing-bits-service/comment-page-1/ i det första inlägget.

Men jag känner inte till den personen eller webbplatsen och kan inte gå i god för att det hjälper och inte skadar något.

 

Det som de flesta har gjort är att ominstallera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...