Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spårnummer till låttitel?


allantrent

Rekommendera Poster

Jag har bränt mp3-filer till ljud-CD men i stället för låtarnas titel bränner programet bara Track 01, Track 02... osv.

 

Någon som vet om detta kan åtgärdas på något vis?

 

Brännarprogrammet är Ashampoo Burning Studio 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall vara så. På en audio-CD finns inte titeln i filnamnet, filerna skall heta Track_01 osv. Information om låtarnas titlar etc finns i en separat infofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall vara så. På en audio-CD finns inte titeln i filnamnet, filerna skall heta Track_01 osv. Information om låtarnas titlar etc finns i en separat infofil.

Då vet jag, tack för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej Rocky.1!

 

Det ser ut att ha blivit något fel med din bilaga. Det är nog bäst att du gör ett nytt försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Det är lika bra att du tar bort inlägget. Försökte klistra dokumentet, men det funkade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej Cecilia!

 

Det är lika bra att du tar bort inlägget. Försökte klistra dokumentet, men det funkade inte.

För att bifoga bilder eller filer måste du klicka "Använd fullständig editor" längst ned till höger i inlägget och sedan under till vänster finns en knapp bifoga filer, navigera dit du har din fil på disken i din dator och klicka Öppna.

Sedan ställer du muspekaren i redigeraren på det ställe i inlägget där du vill att filen skall lägga sig och klickar på "Lägg till i inlägg" till höger, annars lägger sig den bifogade filen längst ned i inlägget - vilket också är ok.

 

Det går alltså inte att klistra in bilder eller filer direkt, dessa måste laddas upp.

Se också Eforums hjälp: http://eforum.idg.se...ore&module=help

Inlägg > Bilagor

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis vad jag gjort, ändå blev det tydligen knas. Dokumentet är inskannat till PDF, vet inte om det är där felet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det är precis vad jag gjort, ändå blev det tydligen knas. Dokumentet är inskannat till PDF, vet inte om det är där felet ligger?

Obs. att det står max filstorlek för enkel fil: 2MB

 

PDF är annars inga problem att bifoga.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda upp det på någon fildeningstjänst, Dropbox, OneDrive, GoogleDrive, Rapidshare etc och klistra in länken eller om det bara är vissa delar av PDF-filen som är intresserad kopiera dem som textbitar och klistra in i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDF dokumentet är på 311 kB. Jag prövar en ny variant. Frågan är om det inte varit enklare att stryka inlägget?  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen har något emot det kan en moderator ta bort inläggen från och med nummer 4.

 

Men är det inte någon bra information i PDF-filen, Rocky.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville visa att det går alldeles utmärkt att få med: Artist, låtnr, namn på låten, längden på låten. Men nu har jag tamme f-n försökt på alla sätt jag kan, inget funkar. Jag tog en skärmdump, hade inte tillåtelse använda, försökte att öppna med IE, lika som PDF. Kopierade från Google drive, får inte använda det filformatet på detta forum. Så för mig får du gärna ta bort inlägget.  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar vara bra information som bör finnas i tråden. Jag trodde också att det var precis som i #2.

Hoppas problemet löser sig med att bifoga fil i eforum, kanske via en annan webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt att det var så besvärligt, det finns vissa problem med IE 11 och forum som är baserade på IP Board, t ex Eforum, men bifoga filer brukar ju gå bra. Vissa saker som att klistra in fungerar först efter att man har klickat på knappen överst och längst till vänster, den kallas för Källa.

 

Gällande Google Drive ska du nog bara klistra in en länk till filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska fortsätta bränna skivor senare i dag eller i morgon. Får se om jag kan komma på något bättre sätt att visa det på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...