Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Philips skärm slocknar efter boot


Soflor

Rekommendera Poster

Jag köpte ny dator med Nvidia GeForce GTX 650 och en Philips 29 tums ultra wide skärm.

 

När jag startar den kommer bios text och vanligt fram, men precis innan windows loggan skall visas dör skärmen och visar "No video Input". Detta oavsett om jag kopplar in med hdmi eller dvi, eller med båda för den delen.

 

Ibland funkar det på första försöket jag startar datorn att få bild, men oftast krävs det 5-6 omstarter innan datorn skickar signal till skärmen. Oftast har den då bytt upplösning till den lägsta som finns.

 

Windows 7 med senaste drivrutin till både skärm och kort, Vad kan vara fel???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur fungerar fläktarna i din dator?

 

fungerar dom som de ska?

 

funkar fläktarna på ditt grafik kort?

 

Är det mycket damm i datorn?

 

Brosan hade ett liknande problem och det visa sig att datorn blev för varm och då fick han "no signal" på skärmen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget damm i datorn, den är helt ny. Ska kolla fläktarna, men det borde väl bli fel under användning i så fall. Datorn lär ju inte vara för varm precis i uppstart???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget damm i datorn, den är helt ny. Ska kolla fläktarna, men det borde väl bli fel under användning i så fall. Datorn lär ju inte vara för varm precis i uppstart???

Det borde inte bli det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har du testat att starta datorn med skärmen kopplad till moderkortet? Om det funkar så kan man i alla fall utesluta skärm eller kabelfel. Jag antar att ditt grafikkort har flera utgångar, har du testat alla utgångar, dvs med flera olika typer av kablar? Kan vara så att bara vissa portar är konfigurerade att fungera direkt.

 

Edit:

Hade nog lite otur när jag tänkte där. Men att testa att starta datorn med skärmen inkopplad till moderkortet kanske inte är så dum ide' trots allt.

Får du då normal bild vid uppstart så kan du kolla grafikkortsinställningarna och kanske göra ändringar så att signalen alltid skickas i den port som du valt som default.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade kortet och satte in det igen på annan plats och än så länge funkar det, så det är bara att hålla tummarna att det inte kommer tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...