Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återgå till IE8 - problem, behöver hjälp!


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har vista, använt IE8 och uppgraderade häromdagen till IE9. Har därefter haft problem med Internet som hänger sig och det slutar med att jag får stänga ner hela datorn. Vill därför återgå till IE8 men inte heller det fungerar. Har provat att köra fix it för att lösa problemen med IE9, fungerar ej. Har provat att ta bort uppdateringar, fungerar ej - går inte att hitta IE9 i listan. Har provat med systemåterställning, fungerar ej. Får upp följande fönster vid start av dator :

 

One or more activex controls could not be displayed because either:
1. your current security settings prohibit running activex
controls on this page, or
2. you have blocked a publisher of one of the controls.
as a result, the page may not display correctly.

 

Har laddat ner Firefox som jag använder nu. När jag försöker logga in på eforum eller ngn annan site med IE9 fungerar inte det heller.

 

Så, nu behöver jag er hjälp, hur gör jag för att ta bort IE9 och återgå till IE8? (säkert bättre med firefox, men jag vill ha IE8 som den vanemänniska jag är ha haha). Mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att återställa - först Återställ avancerade inställningar om det inte funkar Återställ... 

Tusen tack NordicOne, återställ funkade såtillvida att IE9 funkar, men hur får jag tillbaka IE8?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack NordicOne, återställ funkade såtillvida att IE9 funkar, men hur får jag tillbaka IE8?

Tack på förhand!

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

 

Fast skillnaden i nyttjande  med IE9 gentemot IE 8 är väl att man flyttat vissa funktioner från vänster till höger sida av huvudet.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

 

Fast skillnaden i nyttjande  med IE9 gentemot IE 8 är väl att man flyttat vissa funktioner från vänster till höger sida av huvudet.

 

LARSAS

Har redan testat detta och när jag går till Visa installerade uppdateringar i den vänstra rutan.så kommer inte IE) fram.

 

Öh, "flyttat vissa funktioner från vänster till höger sida av huvudet". är inte riktigt säker på vad du menar här. Men vi kan skippa det, vill bara ha bort IE9 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan testat detta och när jag går till Visa installerade uppdateringar i den vänstra rutan.så kommer inte IE) fram.

 

Jag tror att du har Internet Explorer men har missat det vid bläddringen eftersom man har så många Microsoft Windows uppdateringar. Själv har jag 257 st. Prova igen: Start, skriv Program och funktioner i sökrutan > klicka på Visa installerade uppdateringar i den vänstra rutan > Bläddra ned till Microsoft Windows > Bläddra ända ned till Internet Explorer 9 (finns mellan säkerhetsuppdateringarna) > Högerklicka på Windows Internet Explorer 9, klicka på Avinstallera och klicka sedan på Ja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du har Internet Explorer men har missat det vid bläddringen eftersom man har så många Microsoft Windows uppdateringar. Själv har jag 127 st. Prova igen: Start, skriv Program och funktioner i sökrutan > klicka på Visa installerade uppdateringar i den vänstra rutan > Bläddra ned till Microsoft Windows > Bläddra ända ned till Internet Explorer 9 (finns mellan säkerhetsuppdateringarna) > Högerklicka på Windows Internet Explorer 9, klicka på Avinstallera och klicka sedan på Ja.

 

 

Hej, tack för ditt svar. Kollat flera ggr, har 68 uppdateringar, sorterat på datum, sorterat på namn, det borde väl stå under M?

 

Tack på förhand för mer idéer!

 

PS. Var lägger ni upp filer för att få in de här. DS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Windows Internet Explorer" står det i min dator med Windows 7.

 

Du klickar på knappen "Använd fullständig editor" för att se hur du bifogar filer till ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Windows 7 men eftersom instruktioner från Windows brukar vara desamma för Windows Vista och Windows 7 antar jag att dessa OS är ganska lika. Hos mig står det bara Internet Explorer 11. Så här ser det ut:

post-55300-0-06849600-1392859375_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Windows 7 men eftersom instruktioner från Windows brukar vara desamma för Windows Vista och Windows 7 antar jag att dessa OS är ganska lika. Hos mig står det bara Internet Explorer 11. Så här ser det ut:

attachicon.gifMS Windows Uppdateringar.jpg

 

Det har löst sig, tack så mkt för hjälpen! Jag var helt inne på att det skulle stå Microsoft Internet men jag letade vidare och hittade det längre ner i listan. Tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...