Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att logga in till Facebook och dylikt


Oach

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nu surfat runt lite på forumet här och på andra ställen för att bli smartare med vad som det kan vara på min datorn men tyvärr inte hittat något.

Under förra torsdagsnatten så kunde jag både logga in på battle.net och facebook ( som är mina primära problem just nu ) men under fredagen så fungerade det inte,
det kom upp exempelvis att jag inte kunde ansluta till DNS-servrarna och liknande.

Jag har kört Malware-anti bytes, CCleaner för rensa cache och Avast men ännu inte hittat något.

 

Skulle vara väldigt tacksam för svar för är inte så duktig på datorer själv!

 

Vad jag har problem med: Jag kan inte ta mig in på facebook och försöker jag pinga facebook i cmd så blir det 100% loss på det

Jag kan inte ta mig in på battle.net ( datorapp för spel )

 

Har använt: Mwab, CCleaner och Avast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta för sent svar, men pingar jag 173.252.110.27 så är det helt okej.
Det hade löst sig i några dagar nu men nu är det tillbaka fast endast på Battle.net med resolving host, Facebook fungerar för tillfället iaf.
Och samma problem som förra gången, igår kunde jag vara inne på Battle.net utan några problem, idag så är det resolving host till deras hemsidor och går ej att ansluta till appen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att det ändrar sig utan att du gör något i datorn kan det vara din internetleverantör som har problem med sin DNS-server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...