Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt APP butiken mm


MatsLo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vad är det som gör att min App Store app inte fungerar, liksom ett antal andra appar inte heller gör när jag ska gå in på den tex kartor väder etc.

 

När jag trycker på Store appen visas data skärmen grön och i mitten står det Store som vanligt men efter 2-3 sekunder kommer jag tillbaka till start menyn.

 

Andra program som ligger på Startsidan kan jag öppna utan problem.

 

Det märkliga är att det har funkat men plötsligt slutade det, troligen gjorde jag väl nått tokigt..... Jag har felsökt med hjälp av MS "felsökningssida" bla har jag kört detta kommando  wsreset.exe men utan resultat.

 

Datorn är relativt ny med bla SSD disk o rejält med minne så det är knappast minnesförlust.

 

 

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det kan vara problem med apparna om man stänger av User Account Control (UAC), har du gjort det? Kan du i så fall prova att aktivera det igen och se om det hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det kan vara problem med apparna om man stänger av User Account Control (UAC), har du gjort det? Kan du i så fall prova att aktivera det igen och se om det hjälper?

Tack för tipset dessvärre så hjälpte det inte.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia

Jag skall kolla upp dina länkar i helgen, men jag har inget antivirus förutom W8 eget antivirusprg, (det skall ju duga enl PC för alla) Jag har i.o.f.s installerat AD block men det bör ju inte inverka på detta.

 

Det märkliga är ju att det har funkat tidigare men man är ju inte inne på Startsida och öppnar appar så ofta så jag vet ju inte exakt nä det hände.

 

Återigen stort tack för hjälpen jag återkommer med resultat 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt med de länkar som Cecilia länkade till utan resultat tyvärr.

Får väl leva med att inte kunna använda några "appar" känns ju inte så viktigt på en dator, frågan är om det är nått som man missar då?

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade felsökaren i första länken några problem och kunde de i så fall åtgärdas?

 

Du kan se om systemfilsgranskaren hittar något problem i Windows:

Högerklicka på start-knappen i nedre vänstra hörnet och välj Kommandotolken (Administratör). Skriv in kommandot:

sfc /scannow

 

Du kan också se om en så kallad ren start hjälper. Pröva både från ett konto som är ett Microsoft-konto och från ett lokalt konto.

http://support.microsoft.com/kb/929135
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...